Новини Як керівництво Калинівської РДА наживається на людському горі…

Як керівництво Калинівської РДА наживається на людському горі…

343
0

Як відомо, нещодавно під Калинівкою, що у Вінницькій області, відбулось техногенне лихо, а саме теракт з боку проросійських диверсантів із підриву складів боєприпасів…

Деталі трагедії широко висвітлювала преса. Ми ж пропонуємо частку того, що лишилося “поза кадром” – а саме факт корупційної наживи чиновників із Калинівської райдержадміністрації, котрі вирішили підзаробити на людському горі…

Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником Калинівська районна державна адміністрація було оприлюднено Оголошення про проведення переговорної процедури за нагальною потребою за закупівлями:
UA-2017-10-28-000087-a на металопластикові вікна, 2000 м.кв, Ціна за одиницю: 2280UAH з ПДВ, Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 22436, Україна, Вінницька область, с. Павлівка, Вінницька обл., Калинівський район, с. Павлівка, вул. Миру, 84, ДК 021:2015: 44220000-8 — Столярні вироби на суму 4 560 000,00 грн.
UA-2017-10-28-000085-a на металопластикові вікна, 2000 м.кв, Ціна за одиницю: 2280UAH з ПДВ, Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 22436, Україна, Вінницька область, с. Павлівка, Вінницька обл., Калинівський район, с. Павлівка, вул. Миру, 84, ДК 021:2015: 44220000-8 — Столярні вироби на суму 4 560 000,00 грн.
UA-2017-10-28-000081-a на металопластикові вікна, 2000 м.кв, Ціна за одиницю: 2280UAH з ПДВ, Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 22436, Україна, Вінницька область, с. Павлівка, Вінницька обл., Калинівський район, с. Павлівка, вул. Миру, 84, ДК 021:2015: 44220000-8 — Столярні вироби на суму 4 560 000,00 грн.

Переможцями по зазначеним закупівлям визначені Приватне підприємство “Глорія-В”, Товариство з обмеженою відповідальністю “Євровікна” та Фізична особа-підприємець Олійник Віктор Миколайович відповідно і 28.10.2017р. в системі розміщені Повідомлення про намір укласти договір.

Детально проаналізувавши очікувану вартість та співставивши з діючими цінами на ринку, було виявлено, що ціна, за якою закуповується товар не відповідає ринковій та націнка становить 50 до 200 відсотків в залежності від технічних та якісних характеристик предмету закупівлі.
До прикладу в системі розміщена закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-10-24-000510-a Замовника КЗ Староушицький обласний дитячий санаторій “Дністер”, в якій очікувана вартість аналогічного предмету закупівлі складає 1200грн. 

Вищенаведені дії Замовника прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – максимальна економія та ефективність, а також дискредитую систему електронних закупівель в цілому.

Разом з тим, статтею 7 Бюджетного кодексу України та ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено дотримання принципів ефективності та максимальної економії. 
Стаття 191 КК України передбачає відповідальність за привласнення, розтрату майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем.
Розтрата передбачає незаконне і безоплатне витрачання (споживання, продаж, безоплатну передачу, обмін, передачу в рахунок погашення боргу тощо) винним чужого майна, яке йому ввірене чи перебувало в його віданні. В результаті розтрати винний поліпшує майнове становище інших осіб шляхом безпосереднього споживання ними незаконно вилученого майна, позбавлення їх за рахунок витрачання такого майна певних матеріальних витрат, збільшення доходів інших осіб.

Діяння може кваліфікуватися як привласнення чи розтрата лише у тому разі, коли його предметом виступає майно, яке було ввірене винному чи було в його віданні, тобто воно знаходилось у правомірному володінні винного, який був наділений правомочністю по розпорядженню, управлінню, доставці або зберіганню такого майна. Така правомочність може обумовлюватись службовими обов’язками, договірними відносинами або спеціальним дорученням.
Стаття 364 КК України передбачає відповідальність за зловживання владою або службовим становищем.
Зловживання владою або службовим становищем визнається злочином за наявності трьох спеціальних ознак в їх сукупності:
1) використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби; 
2) вчинення такого діяння з корисливих мотивів чи в інших особистих інтересах або в інтересах третіх осіб;
3) заподіяння такими діями істотної шкоди охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб;
Отже з огляду на вищевикладене, є факти, які потребують дослідження в рамках кримінального провадження, шляхом проведення ряду слідчих дій, оскільки в діях службових осіб Замовника є прямі факти неефективного використання бюджетних коштів та приховування цього, шляхом не звітування в загальнодержавній системі публічних закупівель «Prozorro».

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 214 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов’язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати розслідування.
Згідно з вимогами ч. 5 ст. 214 КПК України, до Єдиного реєстру досудових розслідувань вносяться відомості про:

1) дату надходження заяви, повідомлення про кримінальне правопорушення або виявлення з іншого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення;
2) прізвище, ім’я, по батькові (найменування) потерпілого або заявника;
3) інше джерело, з якого виявлені обставини, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення;
4) короткий виклад обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, наведених потерпілим, заявником чи виявлених з іншого джерела;
5) попередня правова кваліфікація кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;
6) прізвище, ім’я, по батькові та посада службової особи, яка внесла відомості до реєстру, а також слідчого, прокурора, який вніс відомості до реєстру та/або розпочав досудове розслідування;
7) інші обставини, передбачені положенням про Єдиний реєстр досудових розслідувань. 
Таким чином, в даній заяві про вчинення злочину зазначені всі відомості, які повною мірою відповідають вимогам ст. 214 КПК України, охоплюються поняттям злочину згідно ст. 11 КК України та підлягають внесенню до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Враховуючи викладене та з метою недопущення подальших неправомірних дій, керуючись ст.ст. 25, 60, 214, 216 КПК України, –

П Р О Ш У:
1. Внести відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань стосовно фактичних дій службових осіб Калинівської районної державної адміністраціїя (код ЄДРПОУ 04051170), за ознаками злочину, передбачених ст. 191 КК привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем та ст. 364 КК України зловживання владою або службовим становищем у порядку ст. 214 КПК України та розпочати досудове розслідування.
2. Надати мені копію витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань на підставі п. 1 ч. 2 ст. 60 КПК України.
Юля Грига

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я