На голову Економіка У Харкові виготовили перший у світі надлегкий космічний іонно-плазмовий двигун!

У Харкові виготовили перший у світі надлегкий космічний іонно-плазмовий двигун!

156
0

Вчені Харківського авіаційного інституту створили космічний іонно-плазмовий двигун, який зробить доступними далекі космічні мандрівки. Про це в ефірі Суспільного розповів президент асоціації «Укравіапром» і директор заводу «ФЕД» Віктор Попов, повідомляєМілітарний портал.

Іонно-плазмові двигуни використовують радіохвилі високої частоти і магнітні поля, для отримання плазми, її прискорення та фокусування.

Розігнана таким чином плазма і забезпечує основну тягу двигуна, на відміну від викиду продуктів згоряння хімічного палива, як у традиційних реактивних двигунах.

Подібний принцип використовується в звичайних іонних двигунах, які давно встановлюються на космічних апаратах, але на іонно-плазмовому двигуні можна отримати значно більшу тягу, ніж це забезпечують прості іонні двигуни, що дозволить здійснювати переміщення більш масивних космічних апаратів для польоту на далекі відстані.

Використання традиційних ракетних двигунів для цього польоту вимагало б величезної кількості палива.

«Буквально наприкінці року ми провели випробовування. Я б сказав, що ми виготовили перший у світі український іонно-плазмовий двигун», – сказав Попов.

Іонно-плазмовий двигун вдесятеро менший, ніж звичайний, рідинний ракетний двигун, й при цьому спроможний працювати у відкритому космосі десятиліттями.

«До цього для виведення супутників на геостаціонарні орбіти використовувалися рідинні двигуни. Але вони важкі, важать тонну. А іонно-плазмовий двигун замість тонни важить 100 кг, отже 1 до 10. Решту 900 кг буде замінено апаратурою», – вказав Попов.

Крім того, такі двигуни можуть скільки завгодно вмикатись і вимикатись, дозволяючи апарату робити складні маневри на орбіті. А у далеких мандрівках до інших планет і назад такі двигуни є незамінними.

«Маск пропонує летіти на Марс, але тільки в один бік. Тому що сьогодні необхідні інші двигуни — не рідинні і твердопаливні. Іонно-плазмові. І ми разом з «ХАІ» розробили такий двигун і випробовуємо зараз. Такі двигуни потребуватимуть не лише для перельотів. Ось уявіть собі: маленький космічний «трактор», який прибирає сміття на навколоземній орбіті. Також необхідні апарати, на яких можна лагодити супутники. Оп, з орбіти на орбіту. «Під’їхав», «підлікував» — і все ОК! Як з електрикою: увімкнув-вимкнув двигун, з рідинним це неможливо», – каже директор «ФЕДу».

на відео: з 41:25 по 54:05

Наразі підприємство вже обговорює контракту на 34 супутники та вже отримало пропозиції від Туреччини, Китаю та Німеччини. «Буквально сьогодні я отримав від В’єтнаму замовлення на 100 іонно-плазмових двигунів. Це велика справа», — говорить Попов, додаючи, що створення двигунів та системи охолодження відкривають для Харкова вихід на світовий ринок.

Джерело

#україна #харків #ракети #двигуни