На голову Новини Перебудова Кисельова. Україна більше не головний ворог для російської пропаганди

Перебудова Кисельова. Україна більше не головний ворог для російської пропаганди

113
0

Вперше після Євромайдану в 2013 році Україна перестала бути головним ворогом Росії в подачі російських ЗМІ. Її місце в наприкінці 2015 року посiла Туреччина.

Компанія “Медіалогія” вивчила, як часто російські телеканали, ЗМІ та блоги в 2015 році згадували Україну, США, Туреччину і ІГІЛ у ворожому контексті, передає Еспресо.TV з посиланням на РБК.

Протягом перших дев’яти місяців 2015 впевнене лідерство в якості загрози Росії утримувала України, ворогом номер два були США. У середньому про Україну як ворога газети, телебачення і блоги повідомляли в півтора рази частіше, ніж про США.

При цьому рівень ворожості по відношенню до обох країн поступово знижувався протягом року.

Якщо на початку року на телебаченні виходили сюжети, в яких українська “влада” називалася “хунтою” (в середньому 20 разів на місяць), то до кінця року це іменування було майже забуте.

У пресі і блогах також відбувався спад згадки України в контексті “хунта”: кількість подібних повідомлень у ЗМІ знизилося з 2,5 тис. До 1,5 тис. До кінця року, в блогах – з 1,3 тис.до декількох сотень.

Україна в контексті “ворог” згадувалася в середньому кілька десятків разів на місяць на ТБ. Різкий сплеск ворожості по відношенню до України відбувся в квітні: “ворогом” з телеекранів її назвали більше 70 разів.

Майже не вживалися слова “бандерівці” і “фашисти” по відношенню до українців: з сотні згадок на початку року до 20 «фашистів» з телеекранів до кінця.

Після початку російської військової операції в Сирії 30 вересня розпочався ріст згадуваності ІГІЛ. “Ворог” по відношенню до ІГІЛ вживалося приблизно по 20 разів протягом перших двох тижнів операції. Одночасно з початком військової операції Росії в Сирії змінилася і роль США: тепер все частіше Штати стали називати спонсором і союзником ІГІЛ. 

Після 24 листопада, коли Туреччина збила російський бомбардувальник Су-24, на федеральних каналах і в інтернеті у російських користувачів з’явився новий ворог. Якщо раніше Туреччину в контексті тероризму згадували приблизно 20 разів на тиждень, то після 24 листопада кількість повідомлень “Туреччина, тероризм” збільшилася до півтори сотні. Після цієї дати телебачення вперше почало називати Туреччину “спонсором ІГІЛ”.

Після збитого Су-24 на телебаченні і в блогах почалася активна кампанія по зв’язці Туреччини з грошима терористичної організації: відразу кілька телеканалів показали сюжети про те, що дії Туреччини – це реакція на те, що до цього Росія знищила колону бензовозів.

До кінця року Туреччина зайняла впевнену першість в якості “ворога” у всіх медіа, випередивши в цьому контексті навіть ІГ.

У 73% росіян, як випливає з грудневого опитування ВЦВГД, ставлення до Туреччини погіршилося.

espreso.tv

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я