В Україні урядовці монетизують пільги на проїзд у всіх видах громадського транспорту – автобусах, тролейбусах, трамваях…
Уряд встановив, як саме змінити пільговий проїзд – будуть вирішувати на місцях! Але встановив мінімальну вимогу — не менше 30 поїздок будуть безкоштовними для пільговиків.
Нововведення пошириться не тільки на міські маршрути — пільги на проїзд видадуть грішми і пасажирам приміських і міжміських маршрутів. Таке рішення прийняв Кабінет міністрів України на засіданні, 14 березня.
Остаточні розміри виплат визначать місцева влада, але Кабмін затвердив основний принцип розрахунків на місяць: середня вартість проїзду множиться на 30 поїздок.
Також не уточнюється коли саме місцева влада має прийняти порядок монетизації.
А що думають про майбутню монетизацію пільг вінничани?
— Єдине, що я не зрозумів, як ці гроші будуть перераховувати нам? Вони мають на пенсійну картку йти чи як? Теортично, це непогана ідея: давати гроші на проїзд, а не то як зараз. Я їжджу рідко, і ці кошти зможу витратити на щось інше. Зрозуміло, що працюючим пенсіонерам 30 поїздок у місяць не вистачить, — сказав пенсіонер (70) Борис Іванович .
— Сьогодні прочитала, що нам дадуть якісь картки і по цим карткам будемо їздити. На них щомісяця перераховуватимуть кошти. Звісно, для мене це не комфортно. Скільки поїздок в місяць дозволять їздити — ще не вирішили. Те, що пропонують зробити 30 поїздок — мені не буде досить. Доведеться їхати в одну сторону, а назад — пішки, — пенсіонерка (85) Людмила Миколаївна.
— Мені цих 30 поїздок буде мало. Я ще працюю, і мені потрібно доїхати туди-назад. Тобто, не менше 60 поїздок. Хоча якщо навіть зроблять платний проїзд для пільговиків — платити буду. Понад десять років прожив у Європі. І там люди всі платять за проїзд у транспорті, — розказав пенсіонер Василь (62 роки).
— Щоправда, там і пенсії вищі, і держава піклується краще. Так сталося, що я два роки не міг знайти роботу, але мав посвідку, що постійно проживаю та офіційно працевлаштований був. І уряд Іспанії мені ці два роки виплачував по 580 євро в місяць! А щодо транспорту — то я маю думку, що в Україні всі також мають платити за проїзд. — Проти цієї монетизації. Зараз просто сіла та поїхала куди потрібно. Ми пенсіонери — нам треба на різні ринки їздити, щоб знайти дешеві продукти. Тридцяти поїздок не вистачить для міських пенсіонерів, а ті, що з села — їм буде досить. Краще залишити пільговий проїзд як є, — розказала пенсіонерка (72) Ольга Дідик
Якщо монетизації не буде, то перевізники готові говорити з владою мовою ультиматумів: — Для прикладу, ми поставимо наші автомобілі (близько 1000 одиниць) на Соборній. Від початку до кінця вулиці будуть стояти машини у чотири ряди, — сказали перевізники, що були присутні на зустрічі.
Монетизація проїзду для пільговиків
В Україні монетизують пільги на проїзд у всіх видах громадського транспорту – автобусах, тролейбусах, трамваях та інших. Замість безкоштовного проїзду пільги будуть видавати грошима — готівкою або на банківську картку. Нововведення пошириться не тільки на міські маршрути — пільги на проїзд видадуть грішми і пасажирам приміських і міжміських маршрутів. Таке рішення прийняв Кабінет міністрів України на засіданні, 14 березня.
Остаточні розміри виплат визначать місцева влада, але Кабмін затвердив основний принцип розрахунків на місяць: середня вартість проїзду множиться на 30 поїздок. Також не уточнюється коли саме місцева влада має прийняти порядок монетизації. Станом на зараз, на сайті Вінницької міськради немає проекту рішення з таким змістом. Себто, це питання не планують розглядати на найближчій сесії міськради, 30 березня.
Нагадаємо, водії маршруток у Вінниці також хочуть підняти вартість проїзду — до 5-6 гривень.