Інститут масової інформації та “Репортери без кордонів” створили сайт “Моніторинг медіавласності”.
На ньому можна ознайомитися з власниками українських ЗМІ, передає “Громадське”.
“Ми працювали над цим проектом 3 місяці, досліджували 43 національних ЗМІ: телебачення, інтернет, радіо, а також газети. Ми також вивчали, як ці ЗМІ впливають на громадську думку”, – сказала в ефірі Громадського менеджер проекту “Media оwnership monitor” Нафиса Хасанова. За її словами, проект фінансується Міністерством економічного розвитку Німеччини.
У дослідженні повідомляється, зокрема, про те, що телевізійний ринок є високо концентрованим, так як основні 4 власника представляють собою частку аудиторії 76,25%.
Кожна з чотирьох найбільших медіа-груп, StarLight Media (21,68%), 1 + 1 медіа (20,49%), Inter Media (21,42%) і Медіа Група Україна (12,66%) мають аудиторію близько 20 %.
Ці медіагрупи належать найбагатшим людям в Україні: Віктору Пінчуку, Ігорю Коломойському, Дмитра Фірташа та Ріната Ахметова відповідно. Топ-4 радіо груп досягають 92,23% аудиторії України.
Радіо група Тавр Медіа (Пінчук) досягає 39,53% – вона об’єднує 6 радіостанцій. Ukrainian Media Holding (Курченко) має 7 радіостанцій. Бізнес Радіо Група / Євтухов / представлена 4 радіостанціями.
ТРК Люкс має дві радіостанції. Три з чотирьох основних власників великих радіо груп відомі багатими людьми України, крім ТРК Люкс, що належить дружині мера Львова – Кіт-Садової.
Топ 4 друкованих ЗМІ займають 18,60% читацької аудиторії, що визначає низьку концентрацію.
Ринок найрейтинговіших друкованих ЗМІ зосереджений в руках чотирьох власників – Ахметова ( “Сегодня”), Курченко ( “Кореспондент”, “КП в Україні”, “Аргументи і факти”; “Гроші”, “Теленеделя”; Мозковий / Александрова ( “Вести “) і Швець (” Факти “).
Експерти відзначають, що троє з власників (крім Швеця) мають проросійську позицію і друкують свої видання переважно російською мовою.
За словами виконавчого директора Інституту масової інформації Оксани Романюк, в Україні 75% медіа належать політикам і олігархам. За європейськими стандартами, ця практика є ненормальною, тому що ЗМІ в демократичних країнах повинні бути вільними, підкреслила вона.