Новини ЗВЕРНЕННЯ ВЕТЕРАНСЬКИХ ГРОМАДСЬКИХ ОБ’ЄДНАНЬ УКРАЇНИ ДО Президента й уряду!

ЗВЕРНЕННЯ ВЕТЕРАНСЬКИХ ГРОМАДСЬКИХ ОБ’ЄДНАНЬ УКРАЇНИ ДО Президента й уряду!

2199
0

Шановний пане Президенте!
Шановні пані та панове урядовці!

Ветерани праці, діти війни пережили важкі часи окупації фашистськими військами, а потім брали активну участь поновленні та у розбудові країни в післявоєнні роки.

Ветерани військової служби та інших силових структур віддали кращі роки свого життя і своє здоров’я захисту держави, свого народу та підтриманні правопорядку в країні.
На жаль, в останні роки держава не в повному обсязі виконує закони стосовно соціального захисту ветеранів різних категорій та не дає ветеранським організаціям фінансової підтримки.

Все було нормально поки не з’явилась постанова Кабінету Міністрів України № 156 від 14.02.2018 року, якою було введено «новий порядок» фінансування громадських об’єднань ветеранів на конкурсній основі та ще й вимагає 15% спів фінансування. І все це для ветеранських організацій, які не є прибутковими, через що не можуть брати участь у конкурсах, де треба вносити свої кошти та ще й конкурсні програми для людей похилого віку, які не володіють комп’ютерними технологіями.

Незрозуміло навіщо проводити конкурси між громадськими організаціями ветеранів, якщо в кожному місті та районі тільки одна організація ветеранів, а решта громадських організацій є учасниками тих чи інших подій, але ж ніяк не ветеранськими організаціями. В результаті в 2019 році жодна ветеранська організація не може отримати ніякої фінансової підтримки. Все
це спрямоване на знищення ветеранського руху в нашій країні. Забули народне прислів’я –
«без минулого не може бути і майбутнього». Історія України за всі роки свого існування не
знала такого наступу на саму незахищену у фізичному та матеріальному відношенні
багатомільйонну армію людей старшого покоління.
Ми, пенсіонери сектору безпеки та оборони України, звертаємося до Гаранта
Конституції України, Верховного головнокомандуючого України Збройних сил України,
Народних депутатів України, представників законодавчої та виконавчої влади з вимогою про
негайне відновлення наших Конституційних прав на соціальні гарантії, право на гідну
пенсію, яку гарантувала нам Держава, як під час роботи так і при виході на пенсію. Кожен із
нас віддав кращі роки свого життя служінню Державі та українському народу. Вірою і
правдою захищали рубежі Української Держави. Охороняли громадський порядок, вели
непримиренну боротьбу із злочинністю. Ми не відчували сімейного тепла тому, що майже
все своє життя під час служіння, знаходились в казармах, на цілодобових чергуваннях. Ми не
бачили, як ростуть наші діти. Хто, як не ми одні із перших стали в шеренги по ліквідації
аварії на Чорнобильській АЕС. І сьогодні, коли ми пішли на заслужений відпочинок,
отримали в знак подяки, зневагу Української держави до своїх пенсіонерів. Це є
прикладом для діючих військових, що їх чекає після звільнення. Чи сприяє
це росту престижу військової служби?
Від захисту соціальних прав всіх пенсіонерів залежить обороноздатність держави.
Особливо боляче відчувається порушення соціальних прав на військових пенсіонерах і як
результат знищення офіцерського складу, як хребта Збройних сил України. Саме це і зробила
наша минула влада.
Ми маємо де-факто – почалось масове звільнення офіцерського складу з лав Збройних
сил України, а основною причиною є злочинне відношення до офіцерського складу і
особливо до ветеранів, які ще можуть поділитись та передати свій величезний досвід, але ж
це нікому в цій державі не потрібно.
Кабінет міністрів України 21 лютого 2018 року прийняв ганебну,
антиконституційну Постанову №103, відповідно до якої було здійснено перерахунок
пенсій. Належні пенсії, які чинним Законодавством України, ми повинні отримувати вже
сьогодні, КМУ, з нівелювавши, розтягнув на роки, безпідставно ввів обмеження на виплату
перерахованих вже пенсій без визначення порядку погашення заборгованості по невиплаченій частині пенсії, відмінив індексацію передбачену, як для діючих військових так
і пенсіонерів згідно Постанови КМУ № 704 від 30.08.2017р. Постанова КМУ № 103 від 21.02.2018р. є геноцидом українських військових і пенсіонерів сектору безпеки та оборони України.


На сьогодні тисячі справ по України пройшли через суди, або знаходяться на розгляді.
В абсолютній більшості із них позовні вимоги пенсіонерів задоволені. Та на превеликий
жаль судові рішення, які винесені іменем України, територіальними органами Пенсійного
фонду України не виконуються.

Виконання судових рішень, які винесені Іменем України,
Кабінет Міністрів зупинив, прийнявши антиконституційну, злочинну постанову № 649 від
22 серпня 2018 р. «Питання погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями
суду» розтягнувши виконання судових рішень на не визначений період. Ця Постанова
потрібна, як прикриття від кримінальної відповідальності для чиновників, які саботують
виконання рішень судів. Виділені кошти із Держбюджету на погашення заборгованості по
судовим рішенням в не використовуються.
Створена зневага до норм Конституції, Судової гілки влади і Законів України .

Нам дуже прикро, що в той час, коли в нашій Державі склалася складна політична та економічна ситуація, коли на Сході України йде війна, гинуть громадяни України, захищаючи
суверенітет і незалежність Держави, ми змушені звертатися із вимогами до Президента
України, представників законодавчої та виконавчої влади про негайне відновлення наших
Конституційних прав. Інакше ми втратимо державу, бо її нікому буде захищати.
Пенсіонер не може бути винним в тому, що йому своєчасно не проводиться
перерахунок пенсії.
На підставі викладеного, ВИМАГАЄМО:
Від всієї влади

А) Внести зміни до Конституції України, щоб максимальна заробітна
плата, незалежно від посади, не перевищувала 10 прожиткових мінімумів.
Б) Негайно націоналізувати всю землю України, земні ресурси, заводи і
підприємства стратегічного призначення та продовжити Маратовій на продаж
землі.
В) Негайно зупинити (скасувати) дію актів Кабінету Міністрів України з
одночасним зверненням до Конституційного суду України, щодо їх
невідповідності Конституції України, а саме:
1. постанови КМУ № 103 від 21 лютого 2018р. « Про перерахунок пенсій особам, які
звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб »;
2. постанови КМУ№ 649 від 28 серпня 2018 р. «Питання погашення заборгованості
з пенсійних виплат за рішеннями суду»;
3. п.5 «Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до
Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та
деяких інших осіб" , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого
2008 року № 45 із змінами внесеними постановою КМУ № 103;
4. постанови Кабінету Міністрів України № 156 від 14.02.2018 року.
Г) Негайно заборонити самоуправство ПФ України (додаток 1) для чого
змінити державну систему пенсійного забезпечення військовослужбовців.
Найкращий вихід з цієї ситуації це повернути пенсійне забезпечення до відповідних
Міністерств силових структур. Виплачувати кошти може і Пенсійний фонд, а
призначення і перерахунок пенсій повинно проводитись виключно фахівцями, тобто в
відповідних міністерствах. Для цього необхідно прийняти нову постанову Кабінету міністрів
України, замість постанови № 45 2008 року, якою встановити щоб Міністерство оборони
України та інших силових структур передавали до Пенсійного фонду виключно тільки
розмір призначеної чи перерахованої пенсії, а не склад грошового забезпечення кожного
військовослужбовця, що і стало головною причиною порушень пенсійного законодавства,
створення штучної дискримінації та виникнення боргів по виплаті пенсій. Нам вже набридло
чути від працівників Пенсійного фонду, цитую «а мы вашому министру не подчиняемся»,
або «мы не понимаем как».

Від Президента України

1. Сприяти виконанню державними посадовцями, які опікуються пенсіонерами
сектору безпеки та оборони України, виконувати вимоги Конституції та законів України, в
тому числі щодо виконання судових рішень, невідкладно і в повному обсязі.
2. Забезпечити відновлення конституційних прав, державних гарантій та соціальних
пільг, які були встановлені Законом України № 2011-XII від 20.12.1991 року «Про
соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (щодо 50-відсоткової
знижки плати за користуванням житлом (квартирної плати) та плати за комунальні платежі),
що скасовано Законом України №1166 від 27.03.2014 року «Про запобігання фінансової
катастрофи та створення передумов для економічного зростання України»
3. Забезпечити відновлення конституційних прав, державних гарантій та соціальних
пільг колишнім працівникам органів внутрішніх справ (міліції) та членам їх сімей, які були встановлені Законом України «Про міліцію», але скасовані, за ініціативою Кабінету
Міністрів України та Верховною Радою України, при прийнятті Закону України «Про
Національну поліцію».
4. Узяти під контроль, як Верховного Головнокомандувача, відпрацювання
документів та таблиць про встановлення відповідних коефіцієнтів, що врівноважують
посадові оклади, оклади за військовим (спеціальним) званнями, відсоткова надбавка за
вислугу років, та додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та
премії у різних структурах сектору безпеки і оборони в залежності від важливості, обсягу
покладених завдань, кількості підлеглих, щоб виключити нерівність в цих питаннях.
Від Народних депутатів Верховної Ради України:

1. Внести зміни до статей, які були змінені за період 2014 по2019 рік (владою
восьмого скликання), а саме: ст.ст. 13, 36, 43, 51, 54, 55 та 63 Закону України №2262-ХII від
09.04.1992 року «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та
деяких інших осіб» якими передбачити відновлення Конституційних норм Закону № 2262-
XII та врегулювання на законодавчому рівні гарантій єдиного підходу до визначення розміру
пенсій, додаткових видів грошового забезпечення та премій, які враховуються як при
призначенні пенсії так і при її перерахунку. Ці зміни повинні забезпечити рівність
нарахування та перерахунок пенсій особам, що підпадають під дію Закону України №2262-
ХII, незалежно від періоду служби та часу виходу на пенсію.
2. Відновити конституційні права державних гарантій та соціальних пільг, які були
встановлені Законом України № 2011-XII від 20.12.1991 року «Про соціальний і правовий
захист військовослужбовців та членів їх сімей» та Законом України «Про міліцію» (щодо 50-
відсоткової знижки плати за користуванням житлом (квартирної плати) та плати за
комунальні платежі) шляхом внесення змін:
 до Закону України №2011-XII від 20.12.1991 року «Про соціальний  і правовий
захист військовослужбовців та членів їх сімей» щодо скасування абзацу 3 п.5 ст.12 цього
Закону, яким визначено, що «Пільги передбачені першим реченням абзацу першого цього
пункту, надаються військовослужбовцям та членам їх сімей за умов, якщо розмір
середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість
місяців не перевищує трьох прожиткових мінімумів», як такі що суперечать Конституції
України (Рішення Конституційного суду України від 3 червня 1999 року, справа N 1-8/99
N 5-рп/99, від 18 грудня 2018 року, справа № 1-6/2018(2791/15)
 до Закону України «Про Національну поліцію», щодо встановлення
поліцейським 50-відсоткової знижки плати за користуванням житлом (квартирної плати)
та плати за комунальні платежі працівникам Національної поліції як працівникам, що
потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. (Рішення
Конституційного суду України від 20 грудня 2016 року, справа № 1-38/2016)

Від Кабінету Міністрів України:

1. Не допускати прийняття постанов та інших підзаконних актів чи змін до діючих, які
ідуть у розріз з вимогами Конституції України та чинних законів України.
2. З метою позбавлення дискримінації в грошовому забезпечення в різних структурах
сектору безпеки і оборони прийняти зміни до Постанови Кабінету міністрів України № 704
від від 30 серпня 2017 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і
начальницького складу та деяких інших осіб». Мета внесення змін – повернення до
редакції на 30.08.2017р.,додаткове корегування і встановлення відповідних коефіцієнтів, в
тому числі для поліцейських Національної поліції, що врівноважують посадові оклади,
оклади за військовим (спеціальним) званнями та додаткові види грошового забезпечення
(надбавки, доплати, підвищення) та премії у різних структурах сектору безпеки і оборони в
залежності від важливості, обсягу покладених завдань, кількості підлеглих тощо.
3. Скасувати постанови КМУ постанови № 103 від 21 лютого 2018р та №649 від
22.08.2018 року, як такі що прийняті з порушенням Конституції та Законів України.
4. Передбачити в проекті Закону України "Про Державний бюджет України на 2020
рік" кошти для виплат перерахованих пенсій в повному розмірі, а також заборгованості

пенсіонерам, як в цілому, так і по незаконно недоплаченим пенсіям в результаті поділу
доплат на 50% і 75%, а також за рішеннями судів України, пенсіонерам на яких поширюється
чинність Закону України  «Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби та
деяких інших осіб».

Від Міністерства внутрішніх справ України:

1. Розробити та подати на розгляд Кабінету Міністрів України проект постанови
«Щодо внесення змін та доповнень до постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30
серпня 2017 р «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і
начальницького складу та деяких інших осіб», а саме «Про грошове забезпечення
поліцейських Національної поліції»
2. Негайно внести зміни до Наказу МВС України № 138 від 17.02.2017 року,
доповнивши порівняльними таблицями із посадами, що не ввійшли до вище згаданого наказу
(працівників паспортних столів, штабів, медвитверезників, УБОЗА, 5-го відділу,
офіцерського складу міліції спеціального призначення та інших).
3. Розробити та подати на розгляд Кабінету Міністрів України проект постанови
«Щодо внесення змін та доповнень до постанови Кабінету Міністрів України КМУ № 730
від 16 вересня 2015 р. «Про утворення територіальних органів Національної поліції та
ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ», такого змісту
«Установити, що територіальні органи Національної поліції, є правонаступниками
територіальних органів міліції при Міністерстві внутрішніх справ, що ліквідуються в
установленому законодавством порядку»
4. Переглянути та виправити дискримінацію працівників поліції, щодо щомісячних
нарахувань додаткових видів грошового утримання, а особливо премій.
5. Взяти під особистий контроль реагування територіальних органів Національної
поліції (порушення кримінальних справ, внесення до ЄРДР, допит та винесення рішень
про визнання потерпілим, направлення кримінальних справ до суду) на повідомлення
Державних виконавчих служб про вчинення посадовими особами територіальних органів
ПФУ кримінального правопорушення, передбаченого ст 382 Кримінального кодексу
України.

Від Міністерства оборони України.

1. В зв’язку з вступом у законну силу рішення Окружного адміністративного суду
м. Києва від 12.12 2018р по справі № 826/3858/18, про визнання протиправними та не
чинними пункти 1,2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №103
"Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим
категоріям осіб" та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій,
призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з
військ служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 13 лютого 2008 року № 45, направити до Пенсійного фонду України, у
відповідності з Постановою КМУ № 45, «Повідомлення про настання підстав для
перерахунку пенсій (неправильність зробленого перерахунку) в зв’язку з неправомірною
зміною форми довідки для перерахунку пенсій направлених ОВК до ГУ ПФУ». Дати
вказівку до ОВК про виготовлення виправлених довідок і направлення їх до ГУ ПФУ у
встановлені Постановою КМУ № 45 терміни.

Від Міністерства соціальної політики та Пенсійного Фонду України.
1. Взяти до уваги лист Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від
09.04.2019 року № 982/0/58-19 і Постанови Верховного Суду від 02.04.2019 року, справа
№638/9697/17 та провести у 2019 році індексацію пенсій пенсіонерам, що отримують її
згідно Закону України №2262-XII від 09.04.1992 року «Про пенсійне забезпечення осіб,
звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»

Від Міністерства юстиції України

1. Взяти під особистий контроль виконання виконавчих проваджень по виконанню
судових рішень, щодо зобов’язання територіальних ПФУ здійснити перерахунок та виплати
пенсій пенсіонерам сектору безпеки та оборони України.
2. Зобов’язати Управління державної виконавчої служби Головних територіальних
управлінь юстиції в областях, там де відкриті виконавчі провадження та не виконане судове
рішення протягом шести місяців, застосувати норми спеціального  Закону України «Про
гарантії держави щодо виконання судових рішень» , взявши до уваги правові висновки надані
у Постанові Верховного суду від 26 червня 2018 року по справі № 462/2418/15-ц.
Найкращим способом навести порядок у пенсійному забезпеченні
силових структур та зменшення проблем, все ж таки, є повернення
пенсійного забезпечення (призначення та перерахунок пенсій) до своїх
відповідних міністерств (так, як це було до 2007 року), а безпосередньо
виплату пенсій можна залишити і Пенсійному фонду.
Сподіваємося на порозуміння і позитивний діалог у вирішенні наших
вимог.
Відповідь на звернення просимо надати поштою в установлений Законом термін на адресу:
40021, м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 165/20. тел.: (0542) 62-78-00, 62-79-10
Голова координаційної ради ветеранських громадських об’єднань України
у Сумській області Нечипоренко В.І.
Від імені членів громадських організацій, що опікуються пенсіонерами сектору
безпеки та оборони в Сумській області, звернення підписали Голови організацій за
дорученням зборів членів організацій: