Новини З 1 липня податкова починає блокувати фіктивні накладні ПДВ

З 1 липня податкова починає блокувати фіктивні накладні ПДВ

381
0

Повноцінна робота системи блокування реєстрації накладних дозволить зменшити кількість перевірок бізнесу і скоротити час на відшкодування ПДВ.

З 1 липня починає працювати система автоматичного блокування накладних ПДВ з ознаками фіктивності. Програмне забезпечення буде аналізувати податкові накладні на відповідність критеріям ризику, а в разі відповідності блокувати реєстрацію ,  передає hyser.com.ua

В кінці минулого року уряд і законодавці наважилися зробити черговий крок у боротьбі з ПДВ-махінаціями і запустити це програмне забезпечення. Виконуючий обов’язки голови Державної фіскальної служби Мирослав Продан заявляє, що навіть працюючи в тестовому режимі (з 1 квітня до 1 липня), система дозволила зменшити «схемний» податковий кредит. З грудня 2016 по червень 2017 року, за його словами, суму фіктивного ПДВ вдалося зменшити з 1,3 млрд грн до 56,6 млн грн.

Тимчасовий глава податкової вважає, що повноцінна робота системи блокування реєстрації накладних дозволить зменшити кількість перевірок бізнесу і скоротити час на відшкодування ПДВ.

В які випадках накладна не буде блокуватися?

Починаючи з березня 2017 го Міністерство фінансів і фіскальна служба публікували кілька різних версій критеріїв блокування накладних. Фінальну версію прийняли 13 червня.

Податкова мала можливість попрацювати з остаточними критеріями ризику протягом двох тижнів. За цей період система визначила як ризикові менше 0,1% від загальної кількості податкових накладних та розрахунків коригування, повідомив директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем УКРІНФОРМ Микола Чмерук. За його словами, під припинення реєстрації потрапляли накладні від 200 до 400 підприємств.

Щоб боротися з «схемним» ПДВ, законодавці в кінці минулого року зобов’язали підприємців вказувати в накладних новий реквізит – код з класифікатора товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД) або з державного класифікатора продукції та послуг. На підставі кодів податківці зможуть відстежувати спроби підміни однієї товарної категорії на іншу.

Але говорити про махінації, просто порівнюючи коди вхідного і вихідного товарів, не можна. Тому Мінфін розробив критерії, згідно з якими система автоматично визначатиме деякі накладні як неризикові і безперешкодно їх реєструвати.

Неризикових будуть вважатися накладні, які не підлягають наданню покупцеві або складені на операцію, що не обкладається податком. Також в цю категорію входять накладні невеликих підприємств, обсяг поставок яких за місяць не перевищує 500 тис. Грн. Не варто боятися зупинки реєстрації накладної підприємству, яке в 2016 році сплатило більше 5 млн грн усіх податків (за винятком імпортного ПДВ) і єдиний соціальний внесок. Крім того, неризикових накладними будуть документи підприємств, які за останні 12 місяців сплатили податків (крім імпортного ПДВ) і ЄСВ на суму більше 5% від обсягу поставок товарів і послуг. Але тільки якщо сума ПДВ за місяць не перевищує більше, ніж на 30% максимальний розмір цього податку за останній рік. Останні два типи підприємств в Мінфіні пропонують вважати сумлінними платниками.

Які накладні будуть блокуватися?

Основним критерієм ризику буде «пересортиця», коли підприємство продає товар, який відрізняється від придбаної продукції. При цьому в Мінфіні кажуть, що є обмежений перелік товарів, які можуть використовувати для формування фіктивного податкового кредиту, зокрема – тканина, одяг, фрукти, продукти харчування і напої, добрива, труби, вироби з металу, телефони, транспортні засоби та інше. Це часто готові вироби, які можна легко продати за готівку.

Підстав же для припинення податкової накладної, згідно з проектом наказу Міністерства фінансів, буде кілька. По-перше, якщо у підприємця немає дозвільних документів на ведення діяльності, яка вказана в накладній.

По-друге, якщо сума ПДВ за звітний період перевищує середньомісячну розмір ЄСВ і податків (крім імпортного ПДВ). Але при цьому накладна повинна відповідати наступним критеріям: 1) обсяг поставки в 1,5 більше різниці між поставками і придбаннями товару з початку року; 2) більше 75% суми залишку припадає на ризикові товари (які визначає УКРІНФОРМ); 3) підприємець не виготовляє / не продає на постійній основі товар, який вказаний у накладній.

Що робити, якщо накладна заблокована?

Важливо розуміти, що зупинка реєстрації накладної не обов’язково означає її блокування. Якщо реєстрація накладної припинена, підприємцю прийде відповідна квитанція від фіскальної служби. Компанія може протягом 365 днів подати до податкової підтверджуючі документи в електронному вигляді, що операція була реальною. А комісія в головному офісі УКРІНФОРМ протягом п’яти днів має дати відповідь підприємцю: блокують його реєстрацію або пропускають. Якщо відповіді немає, то накладна реєструється автоматично. Якщо ж прийнято рішення про блокування, рішення комісії можна оскаржити в адміністративному та судовому порядках.

За словами тимчасового глави податкової Мирослава Продана, в ГФС вже створено спеціальний підрозділ, який буде розглядати подані скарги на призупинення накладних.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я