Новини Якщо вас затопило, – рятуйтеся самостійно, бо чекати рятівний круг від ЖЕКу...

Якщо вас затопило, – рятуйтеся самостійно, бо чекати рятівний круг від ЖЕКу – самогубство!

512
0

 Жителька Вінниці, учасник ВВВ, інвалід 2 групи Алла Василівна протягом 10-ти років потерпає від сусідського недбальства та ЖЕКівської безвідповідальності.

 Жителька Вінниці, учасник ВВВ, інвалід 2 групи Алла Василівна протягом 10-ти років потерпає від сусідського недбальства та ЖЕКівської безвідповідальності.

Справа в тому, що Аллу Василівну періодично затоплює сусідка зверху. Ситуація конфліктна. Сусідка – 67-річна пенсіонерка, навіть чути не хоче про свою провину. Мало того, вона категорично відмовляється впускати Аллу Василівну, працівників ЖЕКу та аварійної служби в свою квартиру аби виявити та усунути причину затоплення.

Отже, вирішити питання мирним шляхом не вдалось. Алла Василівна намагалась домовитись з горе-сусідкою, однак всі спроби виявились марними.

Одна справа, коли подібна ситуація трапляється раз в десятиріччя, інша, коли вона повторюється з періодичністю 5 разів на рік.

Алла Василівна кілька разів своїми силами робила ремонт, однак сьогодні в неї немає ні грошей, ні терпіння, ні здоров’я.

12 жовтня цього року по стелі та стінах кухні, туалету та ванної кімнати в квартирі Алли Василівни потекла жовта з їдким запахом рідина.

Я одразу зателефонувала в ЖЕК №7, який обслуговує наш будинок, – ділиться своїми переживаннями потерпіла. – Розповіла, що й до чого, але ніякої реакції з їхньої сторони не було. В школі «Старших по будинку» мені розповідали, що ЖЕК має негайно прибути в квартиру, яку затопили, щоб скласти акт обстеження. Це дуже важливо, бо це ж перший документ-доказ, який підтверджує, що я все це не видумала.

Однак, зі слів Алли Василівни, ЖЕК не прислав майстра ні через годину, ні через день, ні через три дні.

За цей час, мокрі плями на стінах трохи підсохли.

Того ж дня, 12 жовтня, Алла Василівна вирішила не гаяти часу й звернулась до міської цілодобової варти, аби ті відправили до її помешкання аварійну службу.


– Я зателефонувала їм о 10.00 ранку, а вони приїхали о 23.00 год, ось як у нашому місті оперативно реагують на звернення своїх жителів,
– ледь стримуючи сльози, розповідає Алла Василівна. – Але приїхали і це добре. Вони насилу достукались до сусідки зверху, яка близько години тримала їх під дверима. А коли працівники аварійної служби нарешті потрапили всередину, то побачили, що на підлозі в її ванній та туалеті була вода.

Однак, як ми дізнались, в компетенцію аварійної служби не входить усувати подібну проблему, вони можуть лиш проконтролювати, як цю роботу будуть виконувати працівники ЖЕКу. Тому проблема так і залишилась відкритою.

Останні ж проігнорували три заяви від потерпілої чию квартиру затопили. Алла Василівна зверталась до них 12 жовтня, а також 15 і 16, коли затоплення повторилось.

Виникає логічне запитання: чому таку нагальну ситуацію, яка не терпить зволікання ЖЕК не бере до уваги?

Коли Алла Василівна продемонструвала нам минулорічний акт первинного огляду місця аварії, що складав ЖЕК №7 – ми знайшли відповідь.

Акт складений юридично безграмотно! Головний аспект – причина затоплення приміщення в акті відсутній!

Розберемось. Буває дві причини затоплення: перша – недбалість мешканців будинку, друга – безвідповідальність ЖЕКу.

Недбалість ваших сусідів зрозуміла: забулись закрити кран, набрали забагато води в ванну й вона потекла через верх…

Що стосується ЖЕКу, – він забов’язаний двічі на рік проводити ревізію всіх труб, аби уникнути аварійних ситуацій.

Але насправді провірка проводиться вкрай рідко, через це й виникають проблеми, яких запросто можна було уникнути.

Керівництво ЖЕКу боїться відповідальності та фінансових витрат на ремонт постраждалого приміщення.

Зі слів Алли Василівни ми дізнались ще одну пікантну подробицю – за огляд її квартири та складання акту працівники ЖЕКу вимагали з неї 25 грн, а коли та відмовилась платити, почали з нею торгуватись й спустили ціну за свої послуги до 22 грн. Через кілька днів, 21 жовтня з Алли Василівни вимагали вже 47 грн за оформлення акту.

Законних підстав для стягнення грошової компенсації за наданні послуги у ЖЕКа немає. Все це проявлена ініціатива керівництва експлуатаційної кантори.

Ми підійшли в цю Житлово-експлуатаційну контору аби вияснити, на чому базується їхня тарифікація НЕнаданих послуг.

Як виявилось калькуляції по даних розрахунках у них немає. Спочатку перед нами виправдовувалась, як могла адміністратор, а потім диспетчер. Ні одна з них не володіла інформацією, чому саме таку ціну вимагали з Алли Василівни і чи мали працівники ЖЕКу право взагалі вимагати будь-які кошти з потерпілої, яка, нагадаємо, інвалід ІІ групи і учасник ВВВ.

Згодом вияснили: 22 грн – ціна виклику сантехніка, який певно хотів собі додаткових ще 3 грн, тому й оцінив свої послуги в 25 грн. Однак Алла Василівна викликала працівників ЖЕКу, заздалегідь повідомивши їх про затоплення. Отже, на таке повідомлення має відреагувати щонайменше двоє працівників – сантехнік та інженер. Чому прийшов тільки один сантехнік та ще й не одразу, а через три дні – це вже порушення Закону України «Про житлово-комунальні послуги» ст..21 – неякісне і несвоєчасне надання послуг.

Якби працівники ЖЕКу №7 знали законодавство, то вони б, по-перше, негайно відреагували на заяву про затоплення, по-друге, надіслали до затопленого помешкання КІЛЬКА працівників, бо складати акт первинного огляду одна особа НЕМАЄ права.

Повернемось до видуманих тарифів за видумані послуги.

Отих 47 грн, які вимагали з Алли Василівної через кілька днів по затопленню, є наявні в калькуляції ЖЕКу. Ці кошти сплачуються до каси, в разі власного (!) бажання (так би мовити особистої примхи – авт..), мешканця затопленої квартири чи будинку, зробити огляд свого помешкання, з метою виявлення шкоди, причини і т.д. Тобто, якщо я сьогодні захочу мати на руках акт огляду своє квартири, то ЖЕК мені його зробить, виславши своїх бійців, які й проведуть відповідні дії й оформлять мені цей акт. Ця послуга коштує 47 грн.

Але ситуація в Алли Василівни була аварійною, вона вимагала термінового втручання й огляду, бо зі стелі струмком текла вода. А так, як ЖЕК три заяви від потерпілої проігнорував, за цей час потік води припинився, плями на стелі й стінах попідсихали… ситуація вже була схожа не на термінову, а на примху хазяйки квартири.

От тобі й маєш подвійні тарифи.

А вартості акту первинного огляду, якого до сих пір не може добитись Алла Василівна, в калькуляції по тарифах в ЖЕКу №7 немає! Бо вимагати оплати за цей акт ЖЕК немає права!

В результаті Аллі Василівні доведеться звертатись до суду аби віднайти справедливість та припинити сусідське та ЖЕКівське свавілля. Та чи вдасться їй щось довести, адже у неї на руках немає головного – акту первинного огляду, – головного доказу того, що її дійсно затопили, дійсно завдали шкоди й дійсно її приміщення потребує ремонту.

Замкнутий круг.

Прокоментувати ситуацію ми попросили професійного юриста, голову ГО «Голос народу – до демократії через право», керівника «школи старших по будинках» Валентина Матківського.

– Перш за все потрібно в присутності свідка викликати представника ЖЕКа. Краще залишити письмову заяву.

Прибувший представник ЖЕКу зобов’язаний скласти акт про затоплення (акт оглядової комісії).

В акті повинні бути описані усі ушкодження (стелі, стін, пыдлоги), їх розмір та стан, має бути також перераховано, що саме пошкоджено (одяг, мебель, предмети і т.п.), їх кількість.

Головне в акті повинно бути зафіксовано, в разі чого, з яких обставин та причин сталося затоплення.

Якщо ці обставини не зафіксовані, то складений акт не дійсний.

Працівники ЖЕК(особливо ЖЕК №7) уникають від складення актів, або якщо складають акт, то уникають фіксування обставин, з яких причин сталося затоплення.

Таким чином ЖЕКи уникають відповідальності за затоплення (не вказують, що прорвало трубу, радіатор, і т.п. в разі їх зношення, іржі, засмічення).

В таких випадках всі відшкодування збитків та витрат, відповідно до закону, відшкодовує ЖЕК.

Акт про затоплення затверджує начальник ЖЕКу, підписаний особами, що його склали та мешканцями квартир.

Якщо ЖЕК не відповідає на Вашу заяву, бездіє або відмовляється відшкодувати збитки, негайно подається позивна заява до суду з вимогою присудити відшкодування збитків. Можна вимагати також відшкодування грішми і моральної шкоди.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги (остання редакція від 31.01.2009) ви маєте право на своєчасне отримання послуг та відшкодування збитків внаслідок неналежного надання або ненадання послуг.

Ст. 21 вказаного закону зобов’язує ЖЕКи: забеспечити своєчасність та відповідну якість послуг, утримувати в належному стані, технічне обслуговування та ремонт внутрішньо-будинкових мереж.

Цей Закон України захищає споживачів і якщо департамент ЖКГ та їх ЖЕКи, як правило, порушують його, звертайтесь та посилайтесь на цей нормативний акт.

Якщо співробітники ЖЕКу не прибули на місце затоплення негайно, спрямуйте керівнику ЖЕКу «Акт-претензію про порушення умов договору або неналежне надання, або ненадання послуг» (складається у 2-х екземплярах) за підписом 2-х свідків.

Якщо ж затоплення відбулося внаслідок недбалості сусідів і вони відмовляються з відшкодуванням збиток, то треба звертатись з позовом до суду на підставі ч. I ст. 4 Цивільного процесуального кодексу України.

Якщо співробітники ЖЕК ухилилися від прибуття на місце затоплення, то необхідно скласти Акт самостійно в присутності свідків, в якому зафіксувати, коли було повідомлено, і на яку годину та день не прибув співробітник ЖЕКу, якщо неможливо встановити причин затоплення, то письмово це зафіксувати й описати, що пошкоджено затопленням. Якщо затоплювач відмовився підписати Акт, то відмову треба зафіксувати в документі.

 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я