Новини Восени біля ЧАЕС випробовуватимуть нове сховище відпрацьованого ядерного палива

Восени біля ЧАЕС випробовуватимуть нове сховище відпрацьованого ядерного палива

371
0

Наступного року на Чорнобильській атомній станції введуть в експлуатацію нове сховище відпрацьованого ядерного палива. Сухе сховище відпрацьованого ядерного палива (СВЯП-2), як і конфайнмент, зводять ще з 2007 року. 

Про це в інтерв’ю Радіо Свобода повідомив головний інженер проекту з підвищення безпеки на ЧАЕС Андрій Савін.

В Державному агентстві України з управління зоною відчуження кажуть: минулого року на всіх блоках ЧАЕС було вилучене ядерне паливо, тож станція перестала бути ядерним об’єктом, відповідно до класифікації Міжнародного агентства з атомної енергії (МАГАТЕ).

Нове сховище для відпрацьованих ядерних відходів «сухого» типу на Чорнобильській атомній електростанції (СВЯП-2) має запрацювати в кінці 2018 року. Про це кажуть інженери, задіяні в його будівництві. Вже восени цього року там розпочнуться випробування. Сховище СВЯП-2 прийматиме відпрацьовані тепловиділяючі збірки із трьох зупинених блоків ЧАЕС.

«Приблизно у вересні-жовтні 2017 року будуть проводитися «гарячі» випробування з реальним ядерним паливом. Після чого – спілкування з Держатомрегулюванням для того, щоб отримувати ліцензію на експлуатацію. Планується, що повноцінна експлуатація буде у третьому кварталі 2018 року», – каже головний інженер проекту з підвищення безпеки на ЧАЕС Андрій Савін.

Об’єкт СВЯП-2 призначений для прийому, підготовки до зберігання і безпосередньо зберігання відпрацьованих тепловиділяючих збірок і відпрацьованих додаткових поглиначів, які накопичені на Чорнобильській АЕС. Нове сховище забезпечить, кажуть інженери, приймання на зберігання, підготовку до зберігання і зберігання протягом 100 років.

Принцип роботи

Зараз на об’єкті завершуються будівельні роботи, обладнання для ядерного палива виготовлене та частково змонтоване.

«Цикл обробки ядерного палива складний. Після того, як його у вагоні привозять сюди, контейнер переводиться з горизонтального у вертикальне положення, там знаходиться чохол з дев’ятьма тепловиділяючими збірками. Він виймається та складається в так звану «гарячу камеру» – основне приміщення, в якому буде проходити обробка палива», – каже Андрій Савін.

Зона зберігання відпрацьованого палива

Зона зберігання відпрацьованого палива

До зони зберігання відпрацьованого палива будуть транспортувати пенали, заповнені відпрацьованим ядерним паливом. Потім його будуть завантажувати в горизонтальні бетонні модулі-сховища. Коли пенал буде заповнений, ядерне паливо будуть осушувати, щоб створити безпечні умови подальшого зберігання. Вага одного пеналу – 31 тонна.

До того моменту, коли сховище введуть в експлуатацію, відпрацьоване ядерне паливо – а це понад 21 тисяча паливних збірок за весь час роботи електростанції, буде зберігатися в уже існуючому сховищі «мокрого» типу СВЯП-1, яке працює з 1986 року. За словами інженерів, проектна потужність басейнів старого сховища не дозволяє довготривало зберігати паливні відходи. Крім того, паливо краще зберігати в сухому середовищі, кажуть інженери.

Сховище відпрацьованого ядерного палива «сухого» типу (СВЯП-2)

Сховище відпрацьованого ядерного палива «сухого» типу (СВЯП-2)

«Краще зберігати паливо в інертному середовищі. Таким середовищем є гелій чи азот. Це більш сприятливо для зберігання палива. Коли працює атомна електростанція, необхідно постійно виконувати його перезавантаження. На блоках є басейні витримки, але вони не безрозмірні. Тому має бути нове сховище», – каже заступник головного інженера ЧАЕС з експлуатації Володимир Пєсков.

СВЯП-2 буде зберігати відпрацьоване ядерне паливо впродовж 100 років. Для того, щоб його перевезти з першого сховища, знадобиться 9,5 років, кажуть фахівці.

Вартість

Будівництво СВЯП-2 фінансується з «Рахунку ядерної безпеки» Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР). Загальна вартість проекту будівництва нового сховища становить 381 мільон євро. Водночас, за словами Андрія Савінова, зараз існує умовна нестача у фінансуванні проекту на суму 19 мільйонів євро. Хоча гострої необхідності у цій сумі в повному обсязі немає, каже він. Кошти мають надходити поступово до лютого 2019 року, коли контракт із американською компанією «Холтек Інтернешнел», яка будує сховище, закінчиться.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я