Економіка Українці можуть законно не платити за опалення!

Українці можуть законно не платити за опалення!

994
0

Споживачі можуть зменшити свої платіжки або зовсім не платити за комуналку, якщо послуга надана неякісно.

Якщо комунальна послуга надана неякісно, ​​то українці можуть заощадити на оплаті опалення або гарячої води. Таке право їм дає новий закон «Про житлово-комунальні послуги».

Які нормативи?

Згідно із законом «Про житлово-комунальні послуги», температура в опалювальній квартирі повинна бути не нижче 18 градусів тепла. Чим нижче температура від позначеного мінімуму, тим менше повинна бути платіжка. Аж до того, що оплачувати опалення не потрібно. Зокрема, знижку можна розрахувати за такою формулою:

Якщо температура в житловому приміщенні 18 градусів тепла і вище – платити потрібно по повній;
17 градусів – 95% від повного тарифу;
16 градусів – 90% від повного тарифу;
15 градусів – 85% від повного тарифу;
14 градусів – 80% від повного тарифу;
13 градусів – 75% від повного тарифу;
12 градусів – 5% від повного тарифу.

Крім того, якщо в крані з гарячою водою подається холодна або тепла, то і в цьому випадку можна домогтися знижки від комунальників.

Як розрахувати знижку по гарячій воді:

75-50 градусів – оплата за повним тарифом;
49-45 градусів – 90% повного тарифу;
44-40 градусів – 70% повного тарифу;
менше 40 градусів – за тарифом на холодну воду.

Для перерахунку платіжки необхідно написати відповідну заяву постачальнику послуги. Після цього представник постачальника повинен прийти додому до заявника і самостійно виміряти температуру в квартирі, скласти акт і перерахувати цифри в квитанції.

Як на практиці?

Насправді домогтися знижки на комунальні послуги не так просто, як може здатися на перший погляд, говорять експерти.

Вимірювати температуру тієї ж води вкрай складно. Точніше, складно довести, що саме в момент подачі заявки її температура не відповідала нормативам. Сьогодні вода може бути тепла, завтра гаряча, післязавтра знову тепла і т.д.

Поки приїде представник постачальника, температура вже багато разів зміниться. Такий перерахунок можливий, тільки коли вода постачається з низькою температурою постійно, тиждень або місяць, в іншому випадку нічого довести не вийде, кажуть експерти.

«Зафіксувати неналежне надання послуг можна, але питання в самому законодавстві. Воно прописано так, що це дуже складно довести. Температура в квартирі дійсно змиритися в присутності постачальника послуг, але далеко не завжди він може бути присутнім в день подачі заявки. Були випадки, коли людям реально перерахували. Пам’ятаю, коли в Києві Дарницька ТЕЦ нарахувала людям тепло по 59 грн. на 1 м.кв., але згодом споживачі домоглися перерахунку за середньою ціною в 32 грн. на 1 м.кв. », – розповів UBR.ua голова комітету ЖКГ, благоустрою, екології та охорони навколишнього середовища в громадській раді при КМДА Олег Попенко.

На цьому нюанси не закінчуються. У випадку з опаленням, нормативна температура і механізм перерахунку діє тільки для приміщень без лічильників. Там, де стоїть прилад обліку, оплата йде не за градуси, а за фактичними Гкал виміряним лічильником (менше температура – менше Гкал – менше оплата).

Користуватися нормативними показниками якості при оплаті послуг централізованого опалення, гарячого та питного водопостачання для перерахунку можна, зазначають експерти, але це не метод економії. Це інструмент для перерахунку, причому досить застарілий, не зручний і неефективний.

«Економія – це коли домогосподарство завдяки певним заходам економить енергоресурси і відповідно гроші. У нашому випадку домогосподарство отримує неякісні послуги або послуги не в повному обсязі, намагається це довести постачальнику і в разі, якщо це вдасться, отримає назад частину власних коштів, сплачених постачальнику. Причому настане не на картку або готівкою, а як переплату на особовому рахунку по цій послузі »

Скаржаться не всі.

Чинний порядок перерахунку фактично спонукає постачальників надавати послуги неякісно або не в повному обсязі, адже постачальник нічим не ризикує.

У найгіршому випадку йому доведеться повернути частину від незаконно отриманих коштів, а велика частина залишиться у нього. Хтось не звернеться за перерахунком, інші не зможуть довести факт надання неякісних послуг. Тому на ділі, кажуть експерти, засоби доведеться частково повертати тільки одиницям.

Перерахунок проводиться індивідуально по кожному споживачеві, при цьому неякісні послуги може отримувати цілий будинок, вулиця чи район. Але навіть ті поодинокі споживачі, які домагаються перерахунку, не отримають ніякої додаткової компенсації у вигляді пені або штрафу.

Джерело