На голову Новини Пропозиції політичних партій Вінницької області відносно оптимізації виборчого законодавства про місцеві вибори

Пропозиції політичних партій Вінницької області відносно оптимізації виборчого законодавства про місцеві вибори

243
0

 ПОЛІТИЧНА КОНСУЛЬТАТИВНА РАДА
 Проект
Виборчий процес з обрання депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів завершено. Усвідомлюючи глибину відповідальності перед виборцями, усіма мешканцями Вінницької області за подальший політичний та економічний розвиток регіону, виходячи з необхідності консолідації усіх політичних сил, враховуючи досвід попередніх виборчих компаній в Україні, представники Вінницьких обласних організацій політичних партій дійшли до висновків, що закон України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» в чинній редакції не створює сприятливих умов для проведення чесних та прозорих виборів на Вінниччині, забезпечення виборних та інших прав і свобод громадян, гідних умов їх життя, зміцнення суспільної злагоди та співпраці на Вінниччині.
 

  ПОЛІТИЧНА КОНСУЛЬТАТИВНА РАДА
Проект
         Пропозиції політичних партій Вінницької області відносно оптимізації виборчого законодавства про місцеві вибори.

Виборчий процес з обрання депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів завершено. Усвідомлюючи глибину відповідальності перед виборцями, усіма мешканцями Вінницької області за подальший політичний та економічний розвиток регіону, виходячи з необхідності консолідації усіх політичних сил, враховуючи досвід попередніх виборчих компаній в Україні, представники Вінницьких обласних організацій політичних партій дійшли до висновків, що закон України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» в чинній редакції не створює сприятливих умов для проведення чесних та прозорих виборів на Вінниччині, забезпечення виборних та інших прав і свобод громадян, гідних умов їх життя, зміцнення суспільної злагоди та співпраці на Вінниччині.

Представники партійних організацій Вінницької області виділили наступні недоліки чинного законодавства про місцеві вибори :
 

I. Суттєві труднощі для організації виборчого процесу створило скорочення термінів перебігу виборчого процесу. Це призводило до наступних несприятливих наслідків:

1. Перенасиченість цього проміжку часу діями, що їх мали обов’язково провадити суб’єкти виборчого процесу.
2. Відсутність достатнього часу для проведення роз’яснювальної роботи з членами виборчих комісій.
3. Стислі терміни на здійснення передвиборчої агітації не дозволили в достатній мірі донести свої передвиборчі програми молодим партіям.
2. Брак часу для належного виконання норм виборчого законодавства з боку територіальних виборчих комісій. Зокрема, виборчі комісії не змогли належним чином виконати статтю 68, пункт 5, про забезпечення приміщень для голосування інформаційними плакатами місцевих організацій партій, кандидати в депутати від яких
зареєстровані у багатомандатному виборчому окрузі, кандидатів у
депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, що поставило суб’єктів виборчого процесу у нерівноправні умови.

Тому ми пропонуємо змінити статтю 15, пункт 1, та викласти її в наступній редакції:
Ст. 15, пункт 1.
1. Чергові, позачергові місцеві вибори призначаються не
пізніше ніж за дев’яносто днів до дня виборів, а виборчий процес
розпочинається за 80 днів до дня чергових, позачергових місцевих
виборів.

II. Однією із значних загроз для прозорості та чесності виборчого процесу, було порушення балансу представництва політичних сил в територіальних виборчих комісіях. Ситуація за якою 15 з 18 членів територіальних виборчих комісій формувалися партіями, що мають свої фракції в Верховній раді, в той час як непарламентські партії мали лише 3 представників у тервиборчкомах створили не рівноправні умови для представництва суб’єктів виборчого процесу. Відповідно до цього, ми пропонуємо змінити статтю 22, пункт 1, та викласти її в наступній редакції:

Стаття 22, пункт 1.
1. Склад територіальних виборчих комісій формується за
поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій

партій у кількості не менше 9 і не більше 18 осіб. При
цьому від суб’єктів подання, зазначених у пунктах 1, 2 частини
другої цієї статті, до складу територіальної виборчої комісії
включається не більше 9 кандидатур, і від суб’єктів подання,
зазначених у пункті 3 частини другої цієї статті, – не більше
дев’яти кандидатур у порядку, визначеному цією статтею.


III. Несприятливою для представництва непарламентських партії виявилась норма по заборону участі у виборчому процесі блоків політичних партії. Відповідно до цього ми пропонуємо дозволити участь блоків політичних партій у виборчому процесі.


IV. Відсутній загальний центр, до якого б оперативно та доступно до громадян надходила інформація про хід та результати голосування. Попри існування Центральної виборчої комісії, територіальних виборчих комісій, відсутній єдиний арбітр здатний системно та адекватно аналізувати перебіг кампаній та проінформувати про це суспільство. Це породжує хаос, безґрунтовні заяви політиків, які неможливо оперативно ані підтвердити, ані спростувати. Також це створює суттєві переваги для зловживань тих, в чиїх руках знаходяться основні адміністративні важелі. Ситуації з випровадженням представників ЗМІ, з засідань Вінницької міської виборчої комісії з долученням представників правоохоронних органів є неприпустимим, та нажаль, непоодиноким прикладом непрозорості виборів.


V. Вибори 2010 року відзначились надзвичайно низькою явкою виборців. Ситуація, коли дві третини вінничан не прийшли на виборчі дільниці призвела до того, що міського голову обрало практично п’ята частина виборців. Подібне створює небезпечний прецедент, та викликає запитання відносно легітимності окремих виборних посад. Враховуючи вищезазначене ми пропонуємо встановити рівень явки виборців, при недотриманні якого вибори вважати таким що не відбулися. Цей поріг явки пропонується встановити на рівні 50% + 1 голос.


Враховуючи неоднозначні оцінки відносно демократичності виборчої кампанії до місцевих рад як з боку міжнародних спостерігачів, так і з боку вітчизняного експертного середовища, та керуючись нагальною необхідністю налагодження двостороннього зв’язку між регіональними представництвами політичних партій та центральною владою, ми пропонуємо врахувати наші пропозиції в процесі розроблення нового виборчого кодексу, з метою оптимізації виборчого законодавства, та створення дієвих механізмів для недопущення фальсифікацій та зловживань у виборчому процесі.           

Віктор Малиновський, голова ПКР.
 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я