Новини Підвищення окладів бюджетникам з 1 грудня 2015 року: маємо уточнення від Уряду

Підвищення окладів бюджетникам з 1 грудня 2015 року: маємо уточнення від Уряду

301
0

Крилата фраза французького короля Людовика XVIII «точність — ввічливість королів» в нашу бутність — це синонім пунктуальності. Точність і вміле поводження зі своїм і чужим часом і донині в ціні. Відносно королівських указів судити не беремося, але нашому Уряду за ухваленими ним постановами до цієї точності, м’яко скажемо, дуже далеко. Як у плані своєчасності, так і чіткості викладення нормативних приписів.

Серед бюджетних роботодавців постанова Кабміну від 09.12.2015 р. № 1013 останнім часом стала найбільш обговорюваною. Адже саме вони зіткнулися з купою питань щодо її застосування. Цей «впорядковано-структурно-зарплатний» документ терміново потребував пояснень. Минуло майже 3 місяці… І ось вони, довгоочікувані уточнюючі норми — з’явилися! Постановою КМУ від 11.02.2015 р. № 77 внесли зміни до постанови № 1013. Чи прояснили тепер всі складні питання? Чи з’ясовано всі умовчання? Давайте розбиратися разом.
 
Пише Трохименко Людмила, заступник головного редактора газети «Оплата праці»

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Закон про індексацію — Закон України «Про індексацію грошових доходів населення» від 03.07.91 р. № 1282-ХІІ (у редакції від 06.02.2003 р. № 491-ІV).

Постанова № 34  постанова КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 06.02.2008 р. № 34.

Постанова № 77 — постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. № 1078, від 9 грудня 2015 р. № 1013» від 11.02.2016 р. № 77.

Постанова № 268  постанова КМУ «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268.

Постанова № 482  постанова КМУ «Деякі питання оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів, що фінансуються з бюджету» від 20.05.2009 р. № 482.

Постанова № 504  постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268» від 27.05.2009 р. № 504.

Постанова № 520  постанова КМУ «Про оплату праці членів Вищої ради юстиції та членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України» від 30.06.2005 р. № 520.

Постанова № 644  постанова КМУ «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» від 02.09.2015 р. № 644.

Постанова № 1013  постанова КМУ «Про впорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації і внесення змін до деяких нормативно-правових актів» від 09.12.2015 р. № 1013.

Постанова № 1298  постанова КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 р. № 1298.

Наказ № 1264  наказ Мінсоцполітики «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства соціальної політики України» від 30.12.2015 р. № 1264.

Порядок № 1078  Порядок проведення індексації грошових доходів населення, затверджений постановою КМУ від 17.07.2003 р. № 1078.

Дочекалися! Нарешті «уточнювальні ремарки» від Кабміну побачили світ! Йдеться про зміни до «революційної» постанови № 1013, приписи якої бюджетні установи та держоргани повинні були застосовувати з 1 грудня 2015 року. І саме перед цією аудиторією постала величезна кількість запитань, пов’язаних з їх впровадженням.

Постанова № 1013 наробила галасу, який відчутний і сьогодні. Саме тому перш ніж перейти до самих змін-уточнень, доречно нагадати, з чого все почалося.

ГРУДЕНЬ-2015: ЗГАДАЄМО, ЯК ЦЕ ЗВУЧАЛО

У середині грудня 2015 року уряд «порадував» ухваленою постановою № 1013. Особливо бюджетних роботодавців, які фактично вже закривали бюджетний рік і повинні були застосувати вимоги цього документа з 1 грудня, тобто «заднім» числом.

Нагадаємо: цю постанову прийнято з метою впорядкування структури заробітної плати працівників бюджетної сфери. Для цього головним розпорядникам бюджетних коштів наказали (п. 3 постанови № 1013):

— підвищити з 1 грудня 2015 року розміри посадових окладів працівників згідно з п. 1 постанови № 1013;

— переглянути розміри надбавок, доплат, премій, спрямувавши на ці цілі всю суму індексації, що склалася у грудні 2015 року, з тим, щоб розмір підвищення всіх складових зарплати в сумарному виразі для кожного працівника у грудні 2015 року перевищив суму індексації, яку йому повинні були виплатити у грудні 2015 року.

Підвищення окладів мало бути проведене в межах витрат на оплату праці, затверджених у кошторисах цих держорганів і установ, за рахунок виплат, пов’язаних з індексацією, надбавок, доплат і премій працівників (п. 1 постанови № 1013).

Звідси робили висновок, що основний бюджетний девіз для грудня-2015 звучав так: у межах затверджених кошторисних призначень 2015 року на оплату праці установ, закладів, держорганів змінити структуру заробітної плати працівників: суму індексації «трансформувати» в підвищення окладу, надбавок, доплат і премій.

В цілому, висока ідея чиновників — «перенаправити» зарплатну індексацію, що склалась у грудні-2015, на підвищення посадових окладів, мала сенс. Адже так за рахунок збільшення питомої ваги постійних складових дійсно мала би бути виправлена структура бюджетних зарплат. Але в тому і проблема, що виявилося, що оклади підвищили не всім працівникам, і здебільшого сума такого окладного підвищення виявилася мізерною.

На думку Мінсоцполітики, на виконання норми п. 3 постанови № 1013 у грудні 2015 року індексацію слід було «обнулити» всім працівникам держорганів, бюджетних установ і закладів. Навіть тим працівникам, у яких посадові оклади у грудні 2015 року не підвищувалися, — індексацію слід було обнулити за рахунок встановлення премії (надбавки) у сумі, що дорівнює або перевищує суму індексації, яка мала бути нарахована цього місяця. Зокрема, це стосувалося працівників 1 – 3 тарифних розрядів за ЄТС (останнє підвищення окладів — у вересні 2015 року).

ГРУДНЕВІ ОКЛАДИ ДЛЯ «ОБНУЛЕННЯ» ІНДЕКСАЦІЇ БЮДЖЕТНИКАМ

Левова частина запитань бюджетників стосувалась саме визначення нових окладів працівників з 1 грудня 2015 року відповідно до вимог п. 1 постанови № 1013. Давайте освіжимо в пам’яті, кому з бюджетників пощастило опинитися серед названих у п. 1 постанови № 1013.

ЄТС. Щодо окладів працівників з оплатою за Єдиною тарифною сіткою (ЄТС) — тут все було ясно, і питань не виникало. До такої категорії працівників-бюджетників належать працівники медичних закладів, установ освіти, установ соцзахисту тощо з оплатою за «основоположною» постановою № 1298. Нові розміри їх посадових окладів (тарифних ставок) з 01.12.2015 р. для всієї ЄТС (1 – 25-й тарифні розряди) навели безпосередньо у п.п. 1 п. 1 постанови № 1013. У середньому такі оклади підвищилися на 9,98 % (від 0,8 % до 10 %). Зауважимо: фактично у грудні 2015 року підвищилися оклади всіх працівників тарифної сітки (за винятком окладів працівників 1, 2 і 3 тарифних розрядів, які залишилися на рівні вересня 2015 року).

Окремі бюджетні установи. Окремим категоріям працівників бюджетних установ та організацій, які не підпадають під дію постанови № 1298, посадові оклади збільшили на 10 %. Ідеться про працівників, умови оплати праці яких визначені окремими нормативними документами (постановами КМУ), зазначеними у п.п. 2 п. 1 постанови № 1013. Серед них значаться працівники:

— державних нотаріальних контор і державних нотаріальних архівів;

— Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу та його регіональних відділень;

— Національної школи суддів України;

— Координаційного центру з надання правової допомоги та його територіальних відділень.

Згодом, на виконання постанови № 1013, відповідно до п. 2 наказу Мінсоцполітики від 30.12.2015 р. № 1264 з 1 грудня 2015 року підвищили на 10 % посадові оклади працівникам установ, підвідомчих Мінсоцполітики:

— державної установи «Урядовий контактний центр»;

— Фонду соціального захисту інвалідів та його територіальних відділень;

— контактних центрів АР Крим, області, мм. Києва та Севастополя.

Держслужба і ОМС. Деяким категоріям держслужбовців і працівників органів місцевого самоврядування, вказаним в п.п. 3 п. 1 постанови № 1013, підвищили посадові оклади на 25 %. Зокрема, йдеться про:

— керівних працівників, фахівців і службовців, розміри окладів яких затверджено додатками 1 — 37, 431, 432, 48 — 55 до постанови № 268;

— працівників органів прокуратури, регіональних служб державного ветеринарно-санітарного контролю і нагляду на державному кордоні та транспорті; держслужбовців держорганів контролю в насінництві та розсадництві, Голови, заступника Голови, секретаря та членів ЦВК тощо. Усі постанови КМУ, якими визначаються умови оплати праці і розміри посадових окладів таких працівників, зазначені у п.п. 3 п. 1 постанови № 1013.

Через деякий час, на виконання постанови № 1013, відповідно до п. 1 наказу Мінсоцполітики № 1264 приписали з 1 грудня 2015 року підвищити на 25 % посадові оклади для працівників, умови оплати праці яких визначені наказами самого ж «трудооплатного» відомства. Отже, підвищили на 25 % посадові оклади для працівників установ, підвідомчих Мінсоцполітики:

— структурних підрозділів територіальних органів державної статистики, що утримуються за рахунок спеціальних коштів Держбюджету;

— Комітету з Національної премії України імені Тараса Шевченка;

— Секретаріату Комітету з Державних премій України у галузі науки і техніки;

— Секретаріату Комітету з Державної премії України у галузі архітектури;

— центрів по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат;

— центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

— державної служби зайнятості.

СХЕМНИЙ ЧИ ШТАТНИЙ: ЯКІ САМЕ ОКЛАДИ ПІДВИЩИТИ ДЕРЖСЛУЖБОВЦЯМ ТА ПРАЦІВНИКАМ ОМС

Дилемою виявилося визначення нових окладів з грудня 2015 року для працівників держорганів та установ, зазначених у пп. 3 п. 1 постанови № 1013. Зокрема, виконання припису щодо збільшення на 25 % посадових окладів керівних працівників, фахівців і службовців, розміри яких затверджені додатками 1 — 37, 431, 432, 48 — 55 до постанови № 268.

Застосування цієї норми на практиці викликало таке запитання: від якого окладу треба відштовхуватися, визначаючи 25-відсоткове підвищення? Від схемного окладу (зазначеного у цих додатках) чи від окладу, встановленого у штатному розписі?

Складність у тому, що посадові оклади, затверджені постановою № 268, декілька разів підвищувалися. Спочатку згідно з постановою № 34 з 01.02.2008 р. підвищились на 45 % посадові оклади керівних працівників, фахівців та службовців. Потім згідно з постановою № 504 збільшились на 50 % посадові оклади сільських, селищних голів, їх заступників та керівних працівників і спеціалістів апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів, вказаних в додатку 54 до постанови № 268.

Відтоді посадові оклади не підвищувались, і п. 1 постанови № 482 була введена наступна норма: у випадку, коли розмір посадового окладу працівників апарату органів виконавчої влади та інших органів, які фінансуються з бюджету, нижче встановленого законом розміру мінімальної заробітної плати, посадовий оклад встановлюють на рівні розміру мінзарплати.

То ж які саме оклади слід було підвищувати у грудні 2015 року? На рішення цієї проблеми у визначенні нових окладів Мінсоцполітики зреагувало оперативно: у листі від 16.12.2015 р. № 19113/0/14-15/13 з’явилось роз’яснення фахівців відомства щодо застосування постанови № 1013. Чиновники пояснили, що підвищенню на 25 % згідно з п.п. 3 п. 1 постанови № 1013 підлягають посадові оклади, встановлені в штатних розписах, у розмірах згідно з постановою № 482. Тому держслужбовцям, фахівцям та службовцям, посадовим особам органів місцевого самоврядування, оклади яких у вересні 2015 року були встановлені на рівні 1378 грн., підвищувати на 25 % слід саме цей розмір посадового окладу. Тобто для них підвищений оклад буде складати 1723 грн.

Але відомо, що на практиці фінуправління департаментів на місцях не брали до уваги роз’яснення, надані у цьому листі, керуючись прописаною буквально нормою п.п. 3 п. 1 постанови № 1013 (у діючій редакції на дату поновлення штатних розписів). Велика кількість звернень наших передплатників свідчить, що у багатьох держслужбовців та посадовців ОМС у грудні-2015 фактично оклади залишились на рівні вересня-2015, тобто грудневого підвищення окладів не відбулося.

Чи врегулювали ці питання на сьогоднішній день — читайте далі.

УРЯДОВІ УТОЧНЕННЯ ЩОДО ГРУДНЕВИХ ОКЛАДІВ

Нарешті маємо офіційні зміни до постанови № 1013. Їх затверджено постановою № 77, яка набула чинності 24.02.2016 р. (опублікована в «Урядовому кур’єрі», 2016, № 36, 24.02.2016 р.), але для відкоригованого п. 1 постанови № 1013 застосовується з 1 грудня 2015 року.

Уряд упорядкував нормативно-правові акти, які регулюють підвищення посадових окладів. Саме так на Урядовому порталі 23.02.2016 р. анонсували ухвалену на засіданні Кабміну постанову № 77.

Зокрема, на веб-порталі зазначили, що цією постановою (застосовуємо з 1 грудня 2015 року):

— внесли технічні правки щодо підвищення на 25 % посадових окладів голови, першого заступника голови, заступника голови Національної служби посередництва і примирення та її відділень, посадові оклади яких визначено окремими постановами Кабінету Міністрів України;

— уточнили, що підвищення посадових окладів (мається на увазі підвищення на 25 % посадових окладів керівних працівників, спеціалістів і службовців згідно з пп. 3 п. 1 постанови № 1013) не поширюється на військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських;

— привели у відповідність до законодавства порядок проведення індексації грошових доходів населення. Зокрема, змінили поріг індексації із 101 % на 103 % (внесли зміни до п. 11 Порядку № 1078) відповідно до ст. 4 Закону про індексацію (застосовуємо з 1 січня 2016 року, на це вказує п. 2 постанови № 77).

Ми детально проаналізували всі зміни до п. 1 постанови № 1013, внесені постановою № 77. Для наочності та зручності у використанні ми навели їх (п. 2 Змін) у таблиці нижче.

Як бачимо, основний акцент таких змін — оновлена редакція п. 1 постанови № 1013, а саме:

1) доповнення окремим абзацом п.п. 2 п. 1 постанови № 1013 — щодо 10 %-го підвищення окладів працівників Українського національного інформаційного агентства «Укрінформ» (для працівників, які не є державними службовцями і журналістами, доповнили посиланням на додаток 2 до постанови КМУ від 03.07.2006 р. № 904);

2) уточнення щодо керівних працівників, спеціалістів і службовців, що підвищення окладів на 25 % згідно з пп. 3 п. 1 постанови № 1013:

— не стосується військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських;

— треба здійснювати згідно з переліком нормативно-правових актів, якими визначені розміри посадових окладів працівників державних органів (вказані у п.п. 3 п. 1 постанови № 1013) з урахуванням постанов № 34 (щодо підвищення посадових окладів на 45 %) та № 482 (щодо встановлення посадового окладу на рівні мінзарплати для тих працівників, у яких розмір посадового окладу нижчий, ніж визначений законом розмір мінзарплати).

Підвищення посадових окладів працівникам державних органів з 1 грудня 2015 року

Найменування державного органу (установи), категорії працівників

Нормативний документ, яким визначено посадові оклади

Зміни (уточнення), внесені постановою КМУ від 11.02.2016 р. № 77

Підвищення на 10 % посадових окладів працівників (п.п. 2 п. 1 постанови № 1013)

Державні нотаріальні контори і державні нотаріальні архіви

Постанова КМУ від 11.09.2007 р. № 1123

 

Центр адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу та його регіональні відділення

Постанова КМУ від 10.09.2008 р. № 800

Національна школа суддів України

Постанова КМУ від 28.03.2011 р. № 329

Координаційний центр з надання правової допомоги та його територіальні відділення

Постанова КМУ від 20.06.2012 р. № 552

Українське національне інформаційне агентство «Укрінформ» (працівники, які не є державними службовцями і журналістами

Додаток 2 до постанови КМУ від 03.07.2006 р. № 904

Доповнили новим абзацом п.п. 2 п. 1 постанови № 1013

Підвищення на 25 % посадових окладів керівних працівників, спеціалістів і службовців (п.п. 3 п. 1 постанови № 1013)

Уточнили (крім військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських)

Регіональні служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті

Постанова КМУ від 15.03.99 р. № 362

З урахуванням постанов КМУ від 06.02.2008 р. № 34 та від 20.05.2009 р. № 482

Центр технічних засобів управління і телекомунікаційних систем Кабінету Міністрів України

Постанова КМУ від 12.03.2003 р. № 323

Апарат органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів

Додатки 1 – 37, 431, 432, 48 – 55 до постанови КМУ від 09.03.2006 р. № 268

Секретаріат Національної тристоронньої соціально-економічної ради

Постанова КМУ від 12.04.2006 р. № 495

Українське національне інформаційне агентство «Укрінформ»

Додаток 1 до постанови КМУ від 03.07.2006 р. № 904

Державні органи контролю в насінництві та розсадництві (працівники, що належать до категорій посад державних службовців

Постанова КМУ від 03.07.2006 р. № 907

Національна служба посередництва і примирення та її відділення

Постанова КМУ від 18.10.2006 р. № 1428

Головна державна інспекція захисту рослин та державні інспекції захисту рослин АР Крим, областей і районів (працівники, які віднесені до категорій посад державних службовців)

Постанова КМУ від 23.05.2007 р. № 763

Органи прокуратури

Постанова КМУ від 31.05.2012 р. № 505

З урахуванням постанови КМУ від 20.05.2009 р. № 482

Керівні працівники державних органів

Постанова КМУ від 30.06.2005 р. № 510

Крім військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських

Керівники Верховної Ради та Ради міністрів АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, обласних, Київської та Севастопольської міських рад

Постанова КМУ від 30.06.2005 р. № 512

Голова, заступник Голови, секретар та члени Центральної виборчої комісії

Постанова КМУ від 30.06.2005 р. № 522

Керівник та заступник Керівника Апарату Верховної Ради України

Постанова КМУ від 30.06.2005 р. № 523

Координаційний центр забезпечення взаємодії з Кабінетом Міністрів України

Постанова КМУ від 01.12.2010 р. № 1085

 

Уповноважений Верховної Ради України з прав людини

Постанова КМУ від 30.06.2005 р. № 521

Голова, заступник Голови та члени Національної ради з питань телебачення і радіомовлення

Постанова КМУ від 30.06.2005 р. № 524

Прем’єр-міністр України

Розпорядження Президента України від 08.01.92 р. № 22

Члени Вищої ради юстиції та члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України

Постанова КМУ від 30.06.2005 р. № 520

позицію виключено

Чи стало тепер все на свої місця з прийняттям постанови № 77? Наскільки прописані уточнення є досконалими?

Від себе резюмуємо, що однозначно стверджувати, що відтепер норми прописані прозоро і уникнемо двоякого тлумачення, не можемо.

Давайте проаналізуємо, чому і які упущення від Уряду «кидаються в очі».

По-перше, Кабмін не уточнив, що для посадовців органів місцевого самоврядування (ОМС) при визначенні окладів за додатком 54 до постанови № 268, крім підвищення з 01.02.2008 р. «схемних» окладів на 45 % відповідно до постанови № 34, треба врахувати і наступне збільшення з 30.05.2009 р. на 50 % окладів відповідно до постанови № 504. Це стосується посадових окладів сільських, селищних голів, їх заступників та керівних працівників і спеціалістів апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів (вказані в додатку 54 до постанови № 268).
По-друге, формулювання уточнюючої норми «з урахуванням постанов № 34 та № 482» не дає однозначного трактування, що вважати першочерговим при застосуванні підвищення з 1 грудня 2015 року? Залишається варіант трактування цієї норми, що підвищення окладів згідно з постановою № 482 не може розглядатися як основне підвищення і повинно застосовуватися неодноразово як додаткове в залежності від ситуації (коли визначені законом оклади виявилися менше мінзарплати).

Важливо! З 1 грудня 2015 року підвищенню підлягають посадові оклади, які було встановлено у штатних розписах станом на 30.11.2015 р., з урахуванням вимог постанов № 34 та № 482.

Тобто, підвищуються на 25 % посадові оклади керівних працівників, спеціалістів і службовців (окрім військовослужбовців, осіб рядового й начальницького складу та поліцейських), розміри яких затверджені, зокрема, додатками 1 – 37, 431, 432, 48 – 55 до постанови № 268 (з урахуванням постанов № 34 та № 482), по суті, як і вказувало Мінсоцполітики, від окладу, який був у штатному розписі. Таким чином, Мінсоцполітики вважає, що всі крапки над «і» розставлені.

Тепер наведемо приклади визначення таких посадових окладів.

Приклад 1. Посадовий оклад керівника управління райдержадміністрації згідно з додатком 34 до постанови КМУ від 09.03.2006 р. № 268 складає 968 грн.

З урахуванням 45 %-го підвищення, передбаченого постановою № 34, посадовий оклад складає 1404 грн. (968 х 1,45 = 1403,60 грн., з округленням — 1404 грн.). Такий розмір посадового окладу діяв до 01.12.2015 р.

Після підвищення такого окладу на 25 % у грудні 2015 року він буде дорівнювати 1755 грн. (1404 х 1,25).

Отже, з 01.12.2015 р. згідно з п.п. 3 п. 1 постанови № 1013 у штатному розписі необхідно встановити посадовий оклад у розмірі 1755 грн.

Приклад 2. Посадовий оклад спеціаліста-землевпорядника 1 категорії сільської ради згідно з додатком 54 до постанови КМУ від 09.03.2006 р. № 268 складає 513 грн.

Збільшений на 45 % з 01.02.2008 р. згідно з постановою № 34 посадовий оклад складає 744 грн. (513 х 1,45).

Збільшений на 50 % з 29.05.2009 р. згідно з постановою № 504 посадовий оклад складає 1116 грн. (744 х 1,5).

З 01.09.2015 р. «дотягнутий» згідно з постановою № 482 до нового законодавчо встановленого розміру мінзарплати (1378 грн.) посадовий оклад у штатному розписі встановлено у розмірі 1378 грн.

З 01.12.2015 р. згідно з п.п. 3 п. 1 постанови № 1013 у штатному розписі необхідно встановити посадовий оклад у розмірі 1723 грн. (1378 х 1,25).

СУДДІ — БЕЗ ГРУДНЕВОГО ПІДВИЩЕННЯ ОКЛАДІВ

Звернемо увагу і ще на одну деталь змін, внесених постановою № 77, — із переліку нормативно-правових актів, якими визначаються посадові оклади працівників, що з 1 грудня 2015 року підлягають підвищенню на 25 % (згідно з п.п. 3 п. 1 постанови № 1013), вилучено посилання на постанову КМУ від 30.06.2005 р. № 520. Цим документом визначаються умови оплати праці, в тому числі і посадові оклади для членів Вищої ради юстиції та членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

Справа в тому, що така категорія помилково потрапила до кола претендентів на грудневе підвищення. Відповідно до змін, внесених постановою КМУ від 02.09.2015 р. № 644, з 09.09.2015 р. посадовий оклад члена Вищої ради юстиції та члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України встановлюється в розмірі 10 МЗП з коефіцієнтом — 1,3 (оновлена редакція п. 1 постанови № 520).

До 09.09.2015 р. відповідно до попередньої редакції п. 1 постанови № 520 посадовий оклад Голови Вищої ради юстиції становив 18,4, заступника Голови — 15, секретаря секції — 13 розмірів МЗП.

До речі, відзначимо, що з 01.09.2015 р. посадові оклади керівних працівників та спеціалістів апаратів судів різного рівня (Секретаріат КСУ, Апарат ВСУ, апарати вищих спеціалізованих, апеляційних та місцевих (загальних спеціалізованих) судів) (додатки 42 – 47 до постанови № 268), які менше МЗП (1378 грн.), було встановлено на рівні 1378 грн.

Згодом, відповідно до постанови № 644 з 09.09.2015 р. їх посадові оклади прив’язали до посадового окладу судді місцевого суду з відповідним коефіцієнтом (додатки 42 – 47 до постанови № 268 в редакції постанови № 644).

От і виходить, що посадові оклади керівних працівників та спеціалістів апаратів судів у вересні 2015 року підвищилися два рази: з 1 вересня — до нового рівня МЗП, а згодом з 9 вересня — пропорційно посадовому окладу судді місцевого суду з відповідним коефіцієнтом.

Отже, працівники судів залишилися без грудневого-2015 підвищення окладів (останнє підвищення — у вересні 2015 року).

ЗАМІСТЬ ПІСЛЯМОВИ

Якими штрихами доповнив Уряд картину з «бюджетними» окладами, ми вже розглянули. Погоджуємося, що в нинішніх умовах інфляційних процесів маємо «копійчано-окладне» підвищення.

Тим бюджетним роботодавцям, у яких не прий­мали штатні розписи з урахуванням позиції Мінсоцполітики, викладеної у листі від 16.12.2015 р. № 19113/0/14-15/13, прийдеться зробити перерахунки зарплати з 1 грудня 2015 року, оскільки ці роз’яснення з появою постанови № 77 набули статусу офіційних норм.

Отже, якщо на виконання норми п. 3 постанови № 1013 індексацію грудня 2015 року «обнулили» тільки за рахунок виплати премії (надбавки) у підвищеному розмірі, то слід зробити перерахунок зарплати зазначеним працівникам:

1) збільшити з 01.12.2015 р. посадові оклади згідно з п.п. 2 і 3 п. 1 постанови № 1013 (з урахуванням змін, внесених постановою № 77);

2) переглянути розміри доплат, надбавок, премій з урахуванням того, щоб встановлені розміри таких виплат дозволили перевищити належну суму індексації (у разі, коли само по собі підвищення посадових окладів не перевищує суму індексації).

Таким чином, виплачену премію (надбавку) або її частину необхідно замінити на підвищення посадового окладу з 1 грудня 2015 року.

Зауважимо: після грудневого-2015 «обнулення» індексації право на нову зарплатну індексацію за період січень — березень 2016 року для бюджетників не наступило (індекс інфляції за січень 2016 року (100,9 %) не перевищив новий поріг індексації 103 %).

І, повертаючись до зазначеного на початку статті визначення «точності», підіб’ємо підсумок. Є думка, що повна версія крилатої фрази звучить так: «точність — ввічливість королів, але обов’язок для їх підданих». Тобто пунктуальність короля — це не що інше як люб’язність.

І погодьтеся, що кожна людина незалежно від її соціального статусу воліє, щоб до неї ставилися люб’язно, не змушували чекати «під годинником» енну кількість непередбачуваного часу, який стає втраченим.

Тому вкотре побажаємо нашому законодавцю і Уряду формулювати свою волю максимально точно і прозоро, щоб на практиці не виникали проблеми, обумовлені різним тлумаченням юридичних приписів. Адже за цим стоїть найцінніший ресурс держави — люди,  їх «наболілі» питання, особливо оплата праці. І так важливо, щоб ми один одного правильно розуміли.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я