Новини Передвиборча кампанія: депутати запасаються законами

Передвиборча кампанія: депутати запасаються законами

350
0

Набирає обертів передвиборча кампанія чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, міських голів, які відбудуться 25 жовтня. Та народні депутати зайнялися звичною для себе роботою – приймання законів, зміст яких становить 100% політичний піар.

Ще з середини літа задовго до офіційного старту передвиборчих перегонів політичні сили, які мають намір взяти участь у місцевих виборів, активно почали «обробляти» виборців у селах, селищах та містах, повідомляє ІА «Україна Комунальна»

Хтось за старою звичкою хоче купити прихильність виборця декількома кілограмами цукру, хтось асфальтує все, що не було заасфальтовано протягом його каденції, порушуючи всі технологічні норми ремонту дорожнього покриття. Народні депутати ж, які представляють ту чи іншу політичну силу в українському парламенті, зайнялися звичною для себе перед стартом виборчої кампанії роботою – почали приймати законопроекти, зміст яких становить 100% політичний піар. Маючи на увазі, що на місцевих виборах знову буде використовуватися «комунально-тарифна фішка» як основний меседж агітаційної компанії, народні обранці один за одним, як млинці з пательні, видають законопроекти, в яких під яскравою обгорткою любові до народу загорнуті гіркі цукерки популізму та безвідповідальності. 

Попри загальновизнану необхідність радикального реформування пільг різним категоріям населення, народними обранцями зареєстровано проект Закону провнесення змін до додатків № 3 та № 7 ЗУ “Про Державний бюджет України на 2015 рік” щодо збереження пільгового проїзду для окремих категорій громадян № 2990, яким пропонується передбачити у державному бюджеті на 2015 рік кошти на компенсацію пільгового проїзду для окремих категорій громадян у ІІ півріччі 2015 року за рахунок обмеження інших видатків споживання апарату Державної фіскальної служби Міністерства внутрішніх справ України на загальну суму 1300,00 млн. грн., що на думку авторів законопроекту дасть можливість забезпечити компенсацію пільгового проїзду для окремих категорій громадян у ІІ півріччі 2015 року (тобто під час виборчої кампанії).

 

Передчуваючи суспільний запит на критику бездіяльності житлово-експлуатаційних контор, виконавців послуг з утримання будинків та прибудинкових територій, управляючих компаній автори законопроекту № 2998 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо встановлення відповідальності за адміністративні правопорушення у галузі житлових прав громадян, житлово-комунального господарства та благоустрою)» пропонують внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення адміністративної відповідальності за нецільове використання жилих будинків і приміщень у жилих будинках, неналежне виконання посадовими особами органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій що надають житлово-комунальні послуги обов’язків у галузі ЖКГ, неналежне виконання службових обов’язків посадовими особами ОСББ та житлово-будівельних кооперативів.

Крім цього, проектом передбачається можливість накладення адміністративного стягнення у вигляді адміністративного арешту за окремі види адміністративних правопорушень у галузі житлових прав громадян, ЖКГ та благоустрою, якщо такі правопорушення було вчинено повторно або внаслідок цих правопорушень було заподіяно шкоду здоров’ю та майну громадян, у зв’язку із чим розгляд справ про окремі види адміністративних правопорушень покладається на суддів районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів.

Законопроектом № 2998 пропонується надати право складати протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 150-1, 150-2, 150-3 КУпАП уповноваженим на те посадовим особам органів внутрішніх справ, тобто працівникам відповідного підрозділу міліції.

Чи обґрунтована така законодавча пропозиція про наділення міліції, яка має низький рівень довіри громадян, додатковими повноваженнями складання протоколів про адміністративні правопорушення? Чи не призведе це до нового всплеску корупції? Більш доцільно було б зазначити в цьому законопроекті, що протидія таким діянням є компетенцією органів місцевого самоврядування. Тому право складати протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 150-1, 150-2, 150-3 КУпАП, має бути надано посадовим особам, уповноваженим на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад. Окрім цього, право складати протоколи про неналежне виконання посадовими особами обов’язків у галузі ЖКГ (частини 1, 2 статті 150-2, частини 1, 2 статті 150-3 КУпАП) також може бути надано уповноваженим на те посадовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів. І лише у випадках, якщо відповідне адміністративне правопорушення призвели до псування майна або заподіяли шкоду здоров’ю громадян (частина 3 статті 150-2 КУпАП), право складати протоколи про такі правопорушення має бути надано уповноваженим на те посадовим особам органів внутрішніх справ.

 

Ще однією фішкою цьогорічних місцевих виборів є виявлення безмежної депутатської «любові» до воїнів, які захищають незалежність та територіальну цілісність України на території проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях.

Наприклад, автори законопроекту № 3030 «Про внесення змін до статті 14 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (щодо погашення державою договорів іпотеки, укладених військовослужбовцями, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період)» настільки палко люблять новітніх справжніх народних героїв, що навіть пропонують статтю 14 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» доповнити пунктом 16, яким передбачити, що якщо військовослужбовець, якій був призваний на військову службу під час мобілізації, на особливий період має іпотечний договір, укладений до призову, то борг за основним зобов’язанням, процентами та штрафні санкції (пеня, штраф), забезпечені іпотекою, сплачуються за рахунок коштів Державного бюджету України у порядку, встановленому КМ України.

Практично вже уявляється черга спочатку до банків, щоб взяти іпотеку та перевезти родину в свою власну квартиру, а потім до військового комісаріату, щоб записатися добровольцем і бути направленим в зону проведення АТО, сидіти в окопах під російськими «Градами» та «Буратінами», але не платити по тій обтяжливій іпотеці…

Тож бачимо, що з наближенням дати місцевих виборів градус популізму в діях потенційних їх переможців тільки збільшується, що неодмінно додає балів до політичного рейтингу, але не додає балів до рейтингу реформ  та поступового розвитку держави.

 

Україна Комунальна

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я