На голову Новини Оформлення нерухомості по-вінницьки: з чергами та вживанням алкоголю – але без сп’яніння

Оформлення нерухомості по-вінницьки: з чергами та вживанням алкоголю – але без сп’яніння

63
0

  (Міський реєстратор – Красніцкий, людина Гройсмана, організатор корупціі в прозорому офісі.)

В позаминулу п’ятницю, у Вінницю без попередження приїхав глава Укрдержреєстру. Мовляв, подивитися як держреєстратори готові до змін у реєстрації підприємців. Практично – не обійшлося без розбору польотів щодо черг по реєстрації нерухомості та інциденту з вживанням-оп’янінням (?) обласного очільника відомства.

  В позаминулу п’ятницю, у Вінницю без попередження приїхав глава Укрдержреєстру. Мовляв, подивитися як держреєстратори готові до змін у реєстрації підприємців. Практично – не обійшлося без розбору польотів щодо черг по реєстрації нерухомості та інциденту з вживанням-оп’янінням (?) обласного очільника відомства

 

Понеділок, 11.00. Хол міськради. На першому поверсі під кімнатою, де реєструють права на нерухомість, чекає близько 20 людей. Загалом, за даними інформаційної системи контролю за електронною чергою, в ній на цей час зареєструвались уже 70 відвідувачів.  Але статистика говорить, що до держреєстраторів, на яких з нового року і покладений обов’язок вносити в єдиний державний реєстр відомості про власність на квартири, будинки та землю, потраплять не усі. Дані з системи управління чергою свідчать, що кожного дня в черзі реєструється близько 100 людей, з них 40 так і не потрапляють на прийом.

Юридично-реєстраційний "бєспрєдел"?

В розпорядженні «RIA» – чотири письмових скарги від вінничан на роботу державної реєстраційної служби. В основному люди скаржаться на те, що їх документи розглядаються довго, деякі по півтора-два місяці:

«Я, Бусько А. А., подала документи на реєстрацію прав та обтяжень в реєстраційну службу Вінницького міського управління юстиції у Вінницькій області 15 березня 2013 року. На сьогодні документи не готові», – йдеться в одній з них, датованій 13 травня.

Всього, за словами Євгена Іщука, таким чи подібним чином «зависло» близько 900 звернень людей.

– Фактично з березня закрите тільки одне питання – черг, – каже Євген Іщук. – Коли реєстратори переїхали  в Прозорий офіс, служба почала працювати на прийом документів. Спочатку люди були задоволені, але вони не знали, коли отримають результат… Сьогодні накопичилась купа нерозглянутих звернень.  Керівника міського відділу немає. Він звільнився. Працює тільки три державних реєстратори. Навіть якби вони були ангелами, вони фізично не можуть справитися з існуючим потоком людей. Вони змушені працювати у вихідні дні. Щоб якось розвантажити їх, мерія надала двох консультантів, які працюють виключно на консультаціях. Ми ще на початку говорили про те, що їх роботу можна спростити, залучивши проміжну ланку у вигляді адміністратора, який би взяв на себе ряд технічних питань, давши можливість реєстраторам виконувати свою роботу. Так ми працюємо з іншими органами – держкомземом, держгірнаглядом.

Дійшли до точки?

Сьогодні, щоб все-таки потрапити за двері, відвідувач, який представився Миколою, каже, що прийшов займати чергу з шостої ранку. Прізвище чоловік назвати відмовився. Але каже, що проблема має дві причини. По-перше, реєстратори не справляються з такою кількістю відвідувачів.

– По-друге, якби люди самі були більш обізнані, то можливо все б відбувалося швидше, – каже він. – А так кожен намагається потрапити на прийом, при цьому не всі пунктуальні.

Разом з тим, сьогодні люди терпеливо чекають своєї черги. Тоді як п’ятого червня ситуація загострилася. Докупи сплелось все що можна: черги, невдоволення і алкоголь. Сьогодні уже важко зрозуміти, як точно розгорталися події і що за ними стоїть. Все почалося з того, що відвідувачі перестріли в холі мера та губернатора і висловили їм все, що думають. Тоді губернатор викликав для розмови керівника обласної служби Укрдержреєстру Мін’юсту Івана Надольного. А пізніше з’явилась інформація – керівник служби був на роботі не зовсім тверезий. Все б нічого, якби на анонімний виклик не виїхав особисто начальник міської міліції Юрій Куций.

Начальник міліції Куций – підтвердив, що треба! І факт вживання, і без факту сп’яніння

– Як я дізнався потім, в другий міський відділок міліції надійшов анонімний телефонний дзвінок, про те, що я знаходжусь на роботі в нетверезому стані. Але чомусь на цей виклик приїхав особисто начальник міського відділку міліції Юрій Куций разом з шістьома правоохоронцями. Будучи впевненим у своєму стані, я абсолютно спокійно поїхав разом з ними і здав кров. Хоча мав право не робити цього. Експертиза нічого не показала. Правоохоронці вибачилися переді мною, – каже Іван Надольний. – Єдине, що незрозуміло, чому на одному з сайтів, який поширив цю інформацію, з’явилась інформація про оп’яніння в 0,4 проміле, адже ні в яких довідках ні цієї, ні інших цифр не фігурувало, там було просто написано, що оп’яніння не виявлено.

Як повідомили у відділі Центру зв’язків з громадськістю міліції, Юрій Куций (начальник міської міліції) перебував на місці як член виконкому.  Також за словами прес-офіцера Анни Олійник, в крові виявили мінімальну дозу алкоголю. Яку саме, не уточнили. "Також міська міліція підтверждує факт вживання, але не підтверджує факту… сп’яніння", – уточнюють на запит по телефону в прес-центрі міліції.

Питання алкоголю, між іншими, піднялось і коли в  п’ятницю до Вінниці приїхав глава Укрдежреєстру Дмитро Ворона.

 

 

Начальство приїжджало, в FaceBook про це сповіщало

Основна і офіційна причина п’ятничного перебування глави Укрдержреєстру Дмитра Ворони – підготовка реєстраторів до роботи за новими правилами. З першого липня державні реєстратори, які реєструють фізичних та юридичних осіб підприємців, тепер теж підпорядковуватимуться Укрдержреєстру. Ніяких колізій з цього приводу не обіцяють ні в мерії, ні в самій службі, за фактом змінюється лише підпорядкування держреєстраторів. До того ж на дві одиниці розширюється і штатний розпис реєстарторів, які працюватимуть саме з юридичними та фізичними особами підприємцями.

До речі цікаво, що, як написав сам очільник Укрдержреєстру у facebook, він приїхав у Вінницю без попередження:

"Я без попередження приїхав до Вінниці для того, щоб перевірити, як реєстраційна служба області підготувалася до виконання нових функцій з реєстрації бізнесу, які ми будемо виконувати з 1 липня. Скажу, що мій візит, окрім цього, пов’язаний з наявністю критичних публікацій на адресу керівництва обласного підрозділу. Тож хочу особисто розібратися, що відповідає дійсності, а що ні”.

Які саме зробив він висновки, поки що не відомо, але головне інше – після його візиту Вінницькому міському відділу Укрдержрестру дозволили збільшити чисельність реєстраторів фактично вдвічі – до восьми працівників.

– Це означає, що реєстратори зможуть достатньо швидко опрацьовувати документи, вдень зможуть приймати до 120 людей, – каже Іван Надольний. – Також ми  спробуємо вирішити існуючі сьогодні недоліки. Наприклад, в роботі системи управління електронною чергою. Якщо сьогодні вона просто видає номер, то ми хочемо, щоб вона видавала конкретний час прийому. Таким чином у людей відпаде необхідність приходити раніше і займати чергу з самого ранку. Буде час, на який людині буде просто потрібно прийти. Крім того, найближчим часом на сайті Укрдержреєстру має з’явитися можливість запису в чергу через інтернет.

У  свою чергу в Прозорому офісі радять і змінити підхід до  роботи з відвідувачами.

– Законодавство не дарма дає 14 днів на опрацювання документів, цей час необхідний, щоб підготувати їх якісно, і щоб не виникало помилок, які потім людина має виправляти за свій рахунок, тому ми пропонуємо розмежувати роботу реєстраторів так, щоб частина з них працювала на прийомі документів – інша на видачі, – каже Євген Іщук.

– Цей механізм працював, і через нього виникли нерозглянуті документи, тому ми свідомо змінили його, – каже у відповідь на ідею Іван Надольний. – Тому в цьому варіанті немає потреби. Саме ця методика призвела до накопичення нерозглянутих звернень, через що мене звинувачують у некомпетентності. Адже в березні нам поставили головне завдання – вирішити проблему з чергами. Реєстратори почали працювати на прийом документів. Виникла проблема з видачею готових рішень. Зараз ми вийшли на нову систему – день в день. Тобто людина за один раз подає документи і отримує відповідь. Система ще з березня добре зарекомендувала себе у Вінницькому районі, який дуже схожий до Вінниці.  І думаю, зі збільшенням кількості реєстраторів ми швидко вийдемо в нуль – ліквідуємо прогалину з нерозглянутими зверненнями. Я впевнений, що у найближчий місяць ситуація зміниться на краще. Якби там не було і як би хтось цього не хотів – система державної реєстрації працює  і вона життєздатна. Зворотнього шляху немає. З подібними до сьогоднішніх проблем ми стикалися в 2004 році, коли тільки з’являлися державні реєстратори, тоді в це теж мало хто вірив, теж лякали чергами, а сьогодні – це відпрацьований механізм.

Гройсман: Будемо "не довіряти"!

Тим часом, свою позицію з цього питання висловив і мер. Він  виступає за оголошення недовіри керівництву реєстраційної служби.

– Кожен день, коли я приходжу на роботу, бачу десятки людей, які не можуть оформити своє право, – каже Гройсман. –  Якби це було в моїй компетентності, я б це уже давно припинив. Насправді мені здається, що та система, яка була побудована – вона була досить корупційною, створюються штучні черги,  а посередники в той час без проблем "вирішують питання". Такого немає по жодній службі, яка підпорядкована міській раді. Ми поставили питання про те, що треба змінювати підхід і управління. Але це компетенція держави. На мій погляд, потрібно змінювати керівника. За шість місяців так показати свою інертність і нездатність працювати – в цьому випадку, як на мене, вже треба писати заяву про відставку. Але це все в площині вирішення Міністерства юстиції. Якщо все так буде і  далі, я думаю, ми заслухаємо роботу цієї служби на сесії міської ради, можливо приймемо рішення про оголошення недовіри керівництву. Іншого варіанту я не бачу.

Реформа

З першого січня цього року функції реєстрації нерухомості перекочували від БТІ, до нотаріусів та державних реєстраторів. Перші оформляють операції купівлі/продажу об’єктів на вторинному ринку. Другі – все, що пов’язано з установленням права власності на нерухомість.

Спочатку обіцялося, що все запрацює як годинник. Водночас, затверджений штат реєстраторів для усієї Вінниці склав… п’ять людей, разом з начальником міського управління.  Словом, чергами «пахло» з самого початку.

– Скільки ми не звертали на це увагу, питання кількості реєстраторів тягнеться ще з 2011 року, коли я вже прийшов працювати в службу – цей штат уже був затверджений і всі наші потуги збільшити кількість реєстраторів до  останнього часу залишались непочутими, – каже голова обласної служби Укрдержреєстру Мін’юсту Іван Надольний.

Спочатку люди, які хотіли оформити право власності, тиснулися в вузьких коридорах, в приміщенні БТІ. Ситуацію посилило те, що тоді реєстратори приймали тільки двічі на тиждень.

Через кілька місяців за ініціативи мера та губернатора реєстратори переїхали під дах міської ради. З четвертого березня вони запрацювали на базі Прозорого офісу міськради, де їм виділили окреме приміщення.

– Реєстраційна служба почала приймати відвідувачів кожен робочий день, без обідньої перерви з 9 до 17 і в п’ятницю з 9.00 до 16.00, – каже керівник центру адміністративних послуг «Прозорий офіс» Євген Іщук.  – Одна з проблем – неправильне планування відділу, коли той створювався.  З п’яти штатних одиниць працювало тільки чотири, це разом з начальником. Для такого міста як Вінниця, яке динамічно розвивається, цього надзвичайно мало. Наприклад, у Харкові такий відділ нараховує 20 працівників. Я розумію, що Харків – місто мільйонник, але мова йде про те, що у нас реєстраторів вп’ятеро менше, ніж там.

Черги

З четвертого березня по  12 червня держреєстратори прийняли і опрацювали документи 4833  відвідувачів

Кількість працюючих  реєстраторів 4 (кожен прийняв в середньому 1200 відвідувачів)

Заборгованість за нерозглянутими документами – 900.

Джерело 

http://20minut.ua/Novyny-Vinnytsi/Groshi/oformlennya-neruhomosti-po-vinnicki-z-chergami-ta-vzhivannyam-alkogoly-10282266.html

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я