Новини Обвалення мостів і ями на дорогах стали символом української інфраструктури

Обвалення мостів і ями на дорогах стали символом української інфраструктури

671
0

Днями вибухнув чималий скандал з приводу обвалення Шулявського мосту. Насправді, здивування викликає інше — а як він взагалі до цього стояв?

В Україні дороги зношені на 80%, порти і залізниця – на 90%. Більшість доріг проходять через населені пункти, що не відповідає вимогам до міжнародних транспортних коридорів і призводить до обмеження швидкості руху транспорту.

Якість багатьох 170 тис. км українських доріг не можна порівняти з європейським. За даними World economic forum, з 140 країн за станом трас Україна займає 132 місце. Не менш гостро стоїть питання з обветшанием житлового фонду. За роки незалежності введено в експлуатацію всього 164 млн “квадратів”, що становить 15% житлового фонду. Дві третини житлового фонду складають багатоквартирні будинки, побудовані до 1970-х років. Площа аварійного житла становить 6 млн “квадратів”, де проживають близько 150 тис людей. Більше 10 тис пасажирських ліфтів відпрацювали 25 років і потребують термінової заміни. Відповідно, ризики людських жертв в результаті обвалів будинків і ліфтів ростуть експоненціально.

За даними Рахункової палати, яка провела аудит виконання Держпрограми розвитку автомобільних доріг, рівень її недофінансування в 2013-2015 роках склав 40%. З 2011 року кожна третя гривня, отримана “Укравтодором” з державного бюджету, була спрямована не на розвиток доріг, а на погашення кредитів. У 2015 році витрати “Укравтодору” на погашення кредитів із загального фонду державного бюджету були найбільшими за всі попередні роки і становили 17,6 млрд гривень”, – йдеться в звіті Рахункової палати.

У той же час на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт доріг державного значення за три роки було витрачено лише близько 9 млрд гривень, тобто 15,4% коштів. В результаті ще в 2014 році були зупинені роботи в Дніпропетровській, Київській, Одеській, Рівненській та Херсонській областях.

Для поліпшення ситуації в дорожній галузі також необхідно реформувати сам “Укравтодор”. Це відомство має віддати більшу частину доріг з 170 тис. км, які він наразі курує, у відання органів місцевого самоврядування. На місцях краще знають, які дороги треба ремонтувати. “Укравтодору” треба залишити тільки дороги державного значення – близько 50 тис. км.

А інакше обвалення мостів і ями на дорогах стануть символами української.

 Віктор Малиновський


Приєднатись до Громадського об’єднання “Голос народу”

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я