На голову Новини ОБЕРЕЖНО: житлово-комунальне здирництво в новій упаковці!!!

ОБЕРЕЖНО: житлово-комунальне здирництво в новій упаковці!!!

106
0

 У вінницьких ЗМІ поширюється інформація з подання заступника голови виконкому Вінницької міської ради Володимира Слишинського про перемогу виконкому у судовому протистоянні з Вінницьким відділенням Антимонопольного Комітету України, предметом якого є порушення порядку формування житлово-комунальних послуг з боку виконкому. Однак такі хвалебні заяви є передчасними, тому що попереду ще апеляційний розгляд справи. Крім того, що є принциповим, суд не задовольнив головну позовну вимогу виконкому про скасування пункту що до неправомірно затвердженого  виконкомом  самостійного типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Під час прес-конференції пан Слишинський визнав, що «єдиною нашою помилкою було те, що ми цей договір назвали типовим, тому незабаром ми змінимо його назву».

          У вінницьких ЗМІ поширюється інформація з подання заступника голови виконкому Вінницької міської ради Володимира Слишинського про перемогу виконкому у судовому протистоянні з Вінницьким відділенням Антимонопольного Комітету України, предметом якого є порушення порядку формування житлово-комунальних послуг з боку виконкому. Однак такі хвалебні заяви є передчасними, тому що попереду ще апеляційний розгляд справи. Крім того, що є принциповим, суд не задовольнив головну позовну вимогу виконкому про скасування пункту що до неправомірно затвердженого  виконкомом  самостійного типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Під час прес-конференції пан Слишинський визнав, що «єдиною нашою помилкою було те, що ми цей договір назвали типовим, тому незабаром ми змінимо його назву».
         Одже, якщо виконком вводив в оману вінничан власним варіантом типового договору, то відтепер його «упакує» в нову назву, тому разом з паном Слишинським я поспішаю попередити вінничан про таку небезпеку.
         Оскільки зміст «інноваційного» договору залишиться без змін, то дуже просто можна розібратись в чому полягають «інновації» договору з новою назвою по змісту  договору з попередньою назвою.
     ЖЕКи  наполегливо  пропонують довірливим вінничанам підписати договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій  в редакції виконкому Вінницької міської ради та дуже сподіваються на те , що більшість з них  не бачило дійсного типового  договору на таки послуги, затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року  № 529 из змінами, внесеними згідно з постановою  від 01 травня  2011 року №869. Чому так не подобається  чинний типовий договір місцевій владі разом з ЖЕКами , аж до  судового протистояння та громадського конфлікту ?
     Слідуючи за текстом договорів виявляємо наступне. Відразу треба констатувати, що  структура, форма та зміст договору в редакції виконкому взагалі не відповідає встановленим  Кабінетом Міністрів,  в наслідок  чого виникають труднощі звести кінці з кінцями  у підготовлених фахівців, не то що у простого мешканця будинку нашого міста.
     Чинний типовий договір у розділі «Предмет договору», пункт 2, передбачає: «Виконавець надає послуги відповідно до встановленого рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг, копія якого  додається до цього договору»( є його невід’ємною  частиною – прим. авт.) Також  у цьому розділі, пункт 3, вказується розмір плати за надані послуги на дату укладення цього договору та наявність пільг, пункт 4, що є  принциповими істотними умовами предмету договору. Редакція договору від виконкому не передбачає відповідного невід’ємного додатку до договору та вказаних умов предмету договору, тому як у подальшому вводить окремий розділ «Тарифи на послуги та  їх загальна вартість», зовсім не передбаченого законодавством а ні по формі, а ні по змісту.  За його версією тарифи з утримання будинку та прибудинкової території визначаються згідно акту виконаних робіт в межах граничного тарифу( ???) відповідно до рішення виконавчого комітету.         
          Таким чином, виконком у якості «інновації» надає монополісту послуг, тобто  ЖЕКу,  зовсім незаконне право на свій зацікавлений розсуд , за намальованим власноруч актом виконаних робіт визначати відповідні тарифи для кожного будинку  в межах так званого «граничного тарифу», походження і розрахунок якого також  нікому невідомо, та й головне  – не передбачено законом ! Більш того , вибіркова розшифровка  актів виконаних робіт показує, що така система  формування тарифів у «співпраці» з більшістю  безпринципних старших по будинках ,  яким виконком надав право підпису актів  та передбачив «муніципальну пільгу», створює ідеальні умови для приписок, завишення об’ємів робіт, кількості витратних матеріалів та інших зловживань.                                                                                                                                             
        Кожен з нас, як мешканець будинку міста Вінниці, також неодноразово сплачував за  ремонт, наприклад, сантехники три рази за різними тарифами : особисто слюсарю, ЖЕКу  за додаткові платні послуги та  знову ЖЕКу у вигляді квартплати, на яку розкладується  на весь будинок  вартість цієї послуги. Такій  «простір для діяльності»  ЖЕКів також наданий  рішенням  виконкому, що  діє в порушення нормативів, затверджених Кабінетом Міністрів що до Переліку  послуг з утримання будинків та прибудинкових територій за рахунок плати за отримання житла.                                                                            
         Непрозорим та незрозумілим  для простого мешканця  окремого вінницького будинку  залишається  однаковий тариф на вивезення твердих побутових відходів з  будь-якого району та будь-якої відстані, порядок формування інших тарифів, яки за законом встановлюються центральними органами влади, а чомусь постійно  та самостійно корегуються виконкомом на свій розсуд та за власними «інноваціями».                                                                                                                               
         Наступним, другим розділом чинного типового договору є «Оплата спожитих послуг», в пункті 8 якого передбачено:  «За несвоєчасне внесення плати із споживача стягується пеня в установленому законом розмірі». В супереч чинному нормативу виконком визначає власні штрафні санкції у власному типовому договорі, пункт 4.3: « За несвоєчасне внесення  плати  борг за надані послуги  з утримання будинків та при будинкових територій збільшується на індекс інфляції та 3% річних» – о така «інновація»! Мабуть за прикладом виконкому ЖЕКи  ще більш розширюють штрафні санкції та на об’явах у під’їздах погрожують мешканцям судами,виконавчою службою, великою  штрафною кількістю мінімальних ЗП або повною конфіскацією майна, а ще «страшними заходами  київських колекторських контор».
         В третьому розділі чинного типового договору передбачені «Права та обов’язки  сторін», яки також  містять істотні  різниці  з редакцією типового договору виконкому. У договорі виконкому відсутній пункт( у чинному типовому договорі пункт 10. 4) про те, що «Споживач має право на зменшення розміру плати за надані послуги у разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості у визначеному законодавством порядку». «Інноваціями» виконкому є те, що обов’язки споживача виконком збільшив з 10-ті до 18-ті пунктів, а з обов’язків виконавця виключив дуже принципіальні пункти що до перерахунку розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, зниження кількісних і якісних показників(пункт 13.4 чинного типового договору), сплачування компенсації за перевищення встановлених строків проведення  аварійно-відбудовних робіт( п.13.5), відшкодування споживачеві збитків та шкоди внаслідок ненадання послуг або надання послуг неналежної якості (п.13.8) та інші.
         Таким чином, вінничани можуть самі надати оцінку цим та іншим «інноваціям» та зробити належні висновки  що до підписання змісту попереднього типового договору у будь-якій новій упаковці, з новою назвою, яку йому  вже незабаром надасть пан Слишинський. Особливо добре зрозуміють вінничани що їм пропонує цей вельмишановний пан, коли у черговий раз сплатять за житлово-комунальні послуги та глянуть що у них залишилось у кишені.
 
Голова   Вінницької
Незалежної профспілки«Голос народу»                              
Координатор руху «Чесно»
у Вінницькій області
Член громадських рад при
Вінницькій ОДА та Міністерстві                               
Регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ            Віктор Маліновський
 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я