Новини Литва або Канада: звідки тепер українцям вигідніше гнати машину

Литва або Канада: звідки тепер українцям вигідніше гнати машину

503
0

За останні кілька днів українських водіїв встигли порадувати, засмутити і знову порадувати.

Інформація про те, що з 1 серпня цього року, після вступу в силу нещодавно підписаної угоди про зону вільної торгівлі між Україною та Канадою, в нашу країну можна буде завозити канадські старі авто з нульовим митом, а нові – за зниженою ставкою, перетворилася в справжній детектив , передає   autonews.ua

А чи було обнулення?

Поки експерти смакували всі подробиці безмитного імпорту «канадців», голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко вилив на них відро холодної води.

«Читав кілька днів заяви ЗМІ, чиновників, політиків, експертів про скасування мита на б / у авто з Канади і вирішив вночі прочитати саму угоду. Виявляється, що чиновники, які його готували, і нардепи, які його ратифікували, «подбали» про інтереси простих українців – власників б / у авто і скасували мито нема на імпорт авто з Канади, а при імпорті наших авто в Канаду. Тобто, власники стареньких Таврій і Жигулів зможуть без мит продати свої авто в Канаду. А Ви говорите, що уряд і ВР про народ на піклується », – іронізує на своїй сторінці в Facebook Назаренко.

Нічні одкровення авторитетного експерта авторинку викликали справжню бурю в соцмережах. Втім, співголова Митного комітету Європейської бізнес-асоціації та керівник компанії Lamarin (співпрацює з канадськими компаніями) Олександр Лазарєв заспокоїв автолюбителів, заявивши, що вся справа в помилку перекладу автентичного варіанту графіка зі ставками мит для Канади.

«В українському варіанті графік Канади – це графік для товарів канадського походження, в англійському ж – графік зниження мит самої Канадою», – пояснив Лазаренко.

Суперечка настільки захопив експертів, що йому додали «інтересу» – той, хто виявиться прав, отримає пляшку віскі.

Чи будуть пільги

Олександр Лазарєв, наполягає на своїй правоті.

«У самій угоді зазначено, що саме англомовна версія документа є основною. У ній же зазначено, що для нових автомобілів ставка ввізного мита обнулится протягом 8 років, а на б / у – з першого року », – пояснює експерт.

За його словами, Митний комітет ЄБА засідатиме з цього питання вже найближчим часом. Зараз експерт очікує на офіційну відповідь з цього питання від УКРІНФОРМ. Попередні пояснення він вже отримав і в них міститься та ж інформація: поступове зниження мита для нових авто з Канади і її обнулення – для старих. Лазарєв також поцікавився в ГФС кому будуть доступні пільги – пересічним громадянам або юридичним особам, тобто, компаніям.

«Зазвичай умовами міждержавних угод можуть користуватися, в першу чергу, підприємства. Але податківці відповіли, що за такими ж умовами зможуть завозити авто все громадяни », – розповів експерт.

В угоді про ЗВТ зазначено: в перший рік (тобто, з серпня 2017 г.) ввізне мито на нові автомобілі складе 7/8 від базової ставки (тобто, 7%), у другій – 3/4, в третій – 5 / 8, в четвертий – 1/2 і т. д.

Виняток становитимуть бензинові машини з об’ємом двигуна 2,2-3 л і дизельні з двигуном понад 2,5 л. Їх можна буде завозити без мита вже з серпня нинішнього року. На б / у техніку незалежно від типу двигуна вводиться ставка в 0%.

Крім ввізного мита при розмитненні авто сплачується також 20% ПДВ і акцизний збір. Останній становить 0,102 євро на кожен кубічний сантиметр об’єму двигуна для моторів до 1 л (тобто, до 102 євро), 0,063 євро / куб. см для авто з двигунами 1 – 1,5 л (63- 94,5 євро), 0,267 євро / куб. см для двигунів 1,5-2,2 л (400,5 – 587,4 євро), 0,276 євро / куб.см для моделей до 3 л (до 828 євро) і 2,209 євро / куб. см для потужних авто з двигунами понад 3 л. Тобто, скажімо, за позашляховик з двигуном 3,5 л доведеться заплатити 7,7 тис. Євро акцизу.

Для нових і старих авто з Канади зберігається також обмеження по екологічному стандарту – «прохідними» є моделі, що відповідають рівню Євро-5, тобто, випущені не раніше 2010-2011р.

Чи варто купувати

Важливий нюанс: преференції будуть поширюватися на транспортні засоби лише канадського походження, тобто, зібрані на території цієї країни. У Канаді працюють заводи декількох автоконцернів – Fiat-Chrysler, Ford, General Motors, Honda і Toyota. Але на них збираються не всі моделі цих марок. Проводять в Канаді, зокрема, Chrysler 300 (об’єм двигуна 3,6 л), Ford Edge (3,5 л), Honda Civic (1,8 л), Honda СR-V (2,4 л), Toyota Corolla ( 1,8 л), Toyota RAV4 (2, 5 л), Lexus RX350 (3,5 л). У Канаді збирають також одну модель Volkswagen – Routan (мінівен з мотором 3,6 л).

Є й місцева автомобільна «пам’ятка» – Conquest Knight XV, який випускається на заводі бронетехніки. Це потужний броньований позашляховик з нержавіючої сталі та алюмінію, вартість якого стартує з $ 629 тис. Такий значився в автопарку українського екс-президента Віктора Януковича.

Тобто, розмитнити порівняно недорого можна буде лічені моделі, наприклад, Honda Civic (1,8 л), Honda СR-V (2,4 л), Toyota Corolla (1,8 л).

Так, при ввезенні Honda Civic 1,8л доведеться заплатити акциз 480,6 євро плюс 20% ПДВ (вартість авто 2012 року в середньому 8 тис. Євро, тобто, 1,6 тис. Євро) Приблизно 2,1 тис. Плюс доставка мінімум 1 тис., виходить 4,7 тисячі. Разом з вартістю автомобіля – трохи більше 12,7 тисяч.

Середня вартість розмитнення такого авто з Європи – 33% від вартості (сюди входить акциз, 10% мита і ПДВ). Якщо брати ту ж модель того ж року випуску, то вона в Німеччині буде коштує трохи дорожче (близько 9000), а розмитнення плюс доставка потягне на 4,6 тисячі євро. Тобто – 13,6 тисяч.

Але в Німеччині можна вибрати різні варіанти дігателя, скажімо, 1,4, а там акциз менше – 88,2 євро виходить. А канадського походження такої моделі немає.

Решта моделей робить непривабливими високий акциз. За той же Chrysler 300 доведеться заплатити близько 8 тис. Євро тільки акцизного збору. При, на перший погляд, досить цікавою ціною в Канаді – близько 10 тис. Євро за модель 2011-2012 р.р. – податки (20% ПДВ плюс акциз) потягнуть ще на таку ж суму. У нас таке ж авто коштує близько $ 24 тис., Тобто, практично стільки ж.

Втім, не виключено, що насправді вибір в українських водіїв буде набагато ширше. Справа в тому, що вітчизняні митники у визначенні країни походження орієнтуються на дані, зазначені в інвойсі, тобто, документах на авто, виданих продавцями. Ті ж, на прохання українських покупців можуть видати бажане за дійсне, тобто, підтвердити, що машина зібрана в Канаді, тоді як насправді вона може бути імпортована з США або Японії. Таке практикується, наприклад, з б / у авто, які зараз імпортуються з Європи.

«Японці» з тієї ж Німеччини на перевірку нерідко виявляються зібраними на заводах країни висхідного сонця.

«Питання – чи будуть наші митники довіряти канадським інвойсамм. Тому що при будь-яких сумнівах вони можуть запускати процес верифікації, а в разі виявлення обману покупцеві може загрожувати конфіскація авто », – говорить Лазарєв.

Професійні «гонщики», які зараз возять авто під замовлення з Європи, вже бачать схему, на якій будуть заробляти митники.

«За 200-300 євро вони закриють очі на країну походження», – розповів один з водіїв.

При такому підході авто з невеликими об’ємами двигунів (до 2,2 л) можна буде завезти на 2-3 тис. Євро дешевше, ніж якщо купувати аналогічне в Україні. Але ціни, в порівнянні, скажімо. з німецькими, в Канаді практично не відрізняються. Особливо, якщо врахувати, що однозначно дорожче буде коштувати доставка.

«Доставка автомобіля з Канади – процес досить складний. Авторинок в Канаді сильно зарегульований і машини продаються виключно двома способами: через авторизованого дилера або на аукціоні, в якому можуть брати участь тільки професійні дилери, які мають ліцензію. Другий момент – вартість доставки від дилера / с аукціону в порт відправлення. Ціна може варіюватися від $ 295 до кількох тисяч в залежності від віддаленості обраного порту. Більшість посередників відправляє автомобілі з американських портів, а не з Канади, так як сполучення між Україною і США налагоджено більш ефективно. Також варто враховувати, що взаєморозрахунки відбуваються в канадських доларах, що може створити додаткові труднощі. Крім того, вартість послуг посередників в Канаді значно вище, ніж в США. В середньому доставка одного автомобіля може перевалити за три тисячі американських доларів », – розповів президент Association of Troubleshooters Сергій Креймер.

Є й ще одна стаття витрат – сертифікація

«Авто в Канаді випускають, в основному, для продажів усередині країни і ринку США. Вони відповідають, так званим, американським стандартам, які відрізняються від європейських (інша оптика, червоні поворотники). У нас такі моделі доводиться сертифікувати заново », – розповів керівник агентства Autoconsulting Олег Омельницький. Коштує така процедура до 1 тис. Євро.

Бувалі водії, які вже мали справу з «американцями» і «канадцями», говорять і про складнощі обслуговування таких авто в наших умовах.

«Проблема знайти потрібні запчастини. Доводиться замовляти їх в США, що різко збільшує ціну. Комплектуючі виходять в 2-3 рази дорожче, ніж аналогічні для європейських моделей, а чекати їх потрібно до місяця », – розповів один з київських автолюбителів.

Все це дозволяє експертам заявляти, що поставки авто з Канади навряд чи стануть масовими. «Активізація може статися хіба що у вузьких сегментах, скажімо, дорогих спортивних або представницьких автомобілів американських марок», – вважає Омельницький.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я