Блоги Комунальне мародерство на прикладі повірки лічильників води

Комунальне мародерство на прикладі повірки лічильників води

549
0

Масштаб афери. З’ясувавши ціни на ці «послуги», можна порахувати, що в межах Києва це приблизно 500 млн. гривень, а загалом по країні – до 1,5 млрд. Враховуючи, що «постачальники послуг» «радять» здійснювати повірку раз на три роки.

 (http://www.vodokanal-service.kiev.ua/news/166-vy-shche-ne-poviryly-lichylnyk-vody-todi-my-idemo-do-vas.html
– виходить непоганий додатковий податок. Також не можна забувати, що ці послуги надають переважно недержавні організації, оскільки в державних –черги, незручності і т.д. Отже, приватні структури мають непоганий ґешефт за рахунок відвертого порушення закону. І не важко припустити, що тендери на надання цих послуг цілком вірогідно виграють наближені до відповідних постачальників фірми. 
 Повірка лічильників  гарячої води вже включена до тарифу, а отже за неї вже заплатили. 
 Виявляється, що багато людей вже заплатило за те, за що не мали платити. 

Звиклі до дармових грошей бюрократи всіляко намагаються завадити охочим до економії українцям платити менше. І платник послуг лишається один на один із монополістами. Українців зобов’язали укладати угоди безпосередньо з компаніями-постачальниками послуг – водоканалами, облгазами і теплокомуненерго. Що монополісти прописують у документах – люди й гадки не мають. Звичайному громадянину в юридичній казуїстиці та незнайомих термінах не розібратись. Та це лише верхівка айсберга поневірянь. До підписання договору кожен має перевірити, чи справний його лічильник – у свій час і за свої кревні. І байдуже, що за законом – це клопіт самого постачальника. Людей  розводять на гроші, а тим розумникам, які посилаються на закон і відмовляються платити, нараховують космічні суми – така собі помста за норовливість. – Людей кинули сам на сам з великим монстром-монополістом, у якого сотні юристів, економістів, і наші прозорі, самі чесні і гуманні суди. Підписання договорів та повірка лічильників – справжнє випробування на витривалість. В тісних коридорах ЖЕКів величезні черги рухаються вкрай повільно, в кабінетах здебільшого працює один працівник, та й то не весь день. Тож більшості охочих економити доводиться вставати зрання і нидіти в черзі не один раз. – Люди, не знають, що підписують, яку відповідальність вони будуть нести, а яку – компанія-постачальник. – Повна відсутність відповідальності постачальника послуг. І відповідальність лише споживача. Якщо ви  щось невчасно сплатили, ви маєте сплатити пеню чи штраф. А якщо щось вам не надав постачальник послуг – ну не надав, і все.

Працівники КП «Водоканалів» та ЖЕКів заявляють, що НКРЕКП не включила повірку лічильників води в тариф, тому платять споживачі.

Резюме наступне: в Україні відбувається масштабна та цинічна афера, яку інакше як Комунальне Мародерство назвати не можна.
Детально:
1.ЗАКОН УКРАЇНИ «Про метрологію та метрологічну діяльність»
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 30, ст.1008)
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1314-18
Розділ IV
ОЦІНКА ВІДПОВІДНОСТІ ТА ПОВІРКА ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ
Стаття 17. Повірка засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації
4. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, покладається на суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Порядок подання таких засобів на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, а також порядок оплати за періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) встановлюються Кабінетом Міністрів України.
 
2. ЗАКОН УКРАЇНИ «Про житлово-комунальні послуги»
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2004, № 47, ст.514)
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1875-15
1. До повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері житлово-комунальних послуг належить:
1) забезпечення дотримання вимог законодавства у цій сфері;
 
3. КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ.  ПОСТАНОВА   від 21 липня 2005 р. N 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення»
         { Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
           N 1268 ( 1268-2007-п ) від 31.10.2007
           N  933 (  933-2009-п ) від 03.09.2009
           N  151 (  151-2010-п ) від 17.02.2010
           N 1135 ( 1135-2011-п ) від 31.10.2011 }
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/630-2005-%D0%BF
                  Порядок обліку та оплати послуг
     9…Періодична повірка,  обслуговування та ремонт (у  тому  числі демонтаж,  транспортування  та  монтаж)  квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця.
     32. Виконавець зобов’язаний:
3) надавати   споживачеві   в   установленому  законодавством порядку інформацію  про  перелік  послуг,  їх  вартість,  загальну вартість місячного платежу,  структуру тарифів,  нормативи (норми)
споживання,  режим надання послуг, їх споживчі властивості, якісні показники  надання  послуг,  граничні  строки  усунення аварій або інших порушень порядку надання послуг,  а також інформацію про  ці Правила  (зазначається  у договорі,  а також розміщується на дошці оголошень у приміщенні виконавця);
     4) контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж;
     9) забезпечувати  за  заявою споживача взяття на абонентський облік у тижневий строк квартирних засобів обліку;
4. КОМЕНТАР ФАХІВЦЯ
Колісник Сергій Васильович, інженер-метролог І категорії Лабораторії по повірці побутових лічильників.
У середньому термін роботи лічильників води становить близько 12 років. Але це не показник, оскільки багато чого залежить від виробника приладу. У практиці зустрічалися лічильники води з досить тривалим терміном роботи, які проходили повірку і визнавалися придатними.
http://www.ukrcsm.kiev.ua/index.php/uk/2009-02-03-14-12-12/624-doveryaj-no-proveryaj-poverka-bytovyx-schetchikov-vody
 
Масштаб афери. З’ясувавши ціни на ці «послуги», можна порахувати, що в межах Києва це приблизно 500 млн. гривень, а загалом по країні – до 1,5 млрд. Враховуючи, що «постачальники послуг» «радять» здійснювати повірку раз на три роки
 (http://www.vodokanal-service.kiev.ua/news/166-vy-shche-ne-poviryly-lichylnyk-vody-todi-my-idemo-do-vas.html)
– виходить непоганий додатковий податок. Також не можна забувати, що ці послуги надають переважно недержавні організації, оскільки в державних –черги, незручності і т.д. Отже, приватні структури мають непоганий ґешефт за рахунок відвертого порушення закону. І не важко припустити, що тендери на надання цих послуг цілком вірогідно виграють наближені до відповідних постачальників фірми.
 Повірка лічильників  гарячої води вже включена до тарифу, а отже за неї вже заплатили.
 Виявляється, що багато людей вже заплатило за те, за що не мали платити.
До вирішення цього питання долучається Антимонопольний комітет, який оприлюднює свою ухвалу (http://kiev.pravda.com.ua/news/53bcf2ef3661c/).
(http://kiev.pravda.com.ua/news/550b030e25b2b/
http://sockraina.com/news/15744).
Проте невідомо, коли це запрацює, коли люди отримають гроші, які сплатили за повірку?
Який механізм повернення коштів, сплачених приватним компаніям?
Чи повертатимуть гроші тим, хто змінив лічильники, піддавшись загальній паніці, якщо ці лічильники були цілком придатні до подальшої експлуатації? Питань багато, і також цілком зрозуміло, що мало реально, щоб людям було повністю компенсовано втрати, які вони понесли через порушення закону.

Якщо проаналізувати  ситуацію, то висновки будуть наступні:
1. Виконавцем незаконних вимог переважно були ЖЕКи, здебільш – їх звичайні працівники, які отримали якісь вказівки, можливо навіть усні.

2. Водоканал не поширювали в друкованому вигляді по будинках вимогу робити повірку чи змінювати лічильники, це було і є на їх сайтах  та в публікаціях в пресі, інтернеті та новинах по телебаченню.

3. Згідно закону відповідальна за включення в тарифи послуги з повірки – НКРЄ та КП «Водоканал», які це не зробили. Проте вони не несуть жодної відповідальності за це.

4. Не виконуєтьсяНаказМіністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012  № 390 «ПОРЯДОК  доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг».

В інших містах України існує та сама проблема, і так само грабують людей!
Люди мають починати організовуватись, долучатися до громадянських кампаній ГР «Голос народу», або до акцій політичних партій. Не можна сидіти і дивитися, як тебе, твоїх сусідів грабують. Це наша країна, наше життя! Без нашої участі з цим ніхто нічого не зробить!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я