На голову Блоги ІНДИВІДУАЛЬНІ ДОГОВОРИ – ЩО ЦЕ ТАКЕ І ЩО ВОНИ ДАЮТЬ СПОЖИВАЧУ КОМУНАЛЬНИХ...

ІНДИВІДУАЛЬНІ ДОГОВОРИ – ЩО ЦЕ ТАКЕ І ЩО ВОНИ ДАЮТЬ СПОЖИВАЧУ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ?

142
0
Продовжую розкривати тему житлово-комунального господарства – щоб громадяни України, члени територіальної громади знали свої ЗАКОННІ ПРАВА щодо постачальників комунальних послуг (різних КП, ПАТ, ТОВ «…газ», «…енерго», «.. водоканал» та інших).
Серйозні проблеми, з якими кожен з нас має справу кожного дня:
1. Практично повна відсутність ремонтів у багатоповерхових будинках, на вулицях. Поточні ремонти не робляться, внутрішньобудинкові комунікації не обслуговуються, прибирання під’їздів покладено на плечі жильців, дороги у кварталах та у приватному секторі ніхто не ремонтує.
2. Надання неякісних житлово-комунальних послуг. Це і брудна технічна вода, яку видають за питну, і нерегульоване постачання тепла (десь надмірно жарко, а десь холодно), і перебої з електропостачанням (через які ламається дорога побутова техніка та прибори), і слабий тиск газу (а це небезпека для життя та викривлення показників лічильників) та багато іншого.
3. Неспроможність впливати на формування тарифів. Ціни на послуги підвищують без контролю зі сторони громадян, не обґрунтовуючи та не погоджуючи з побутовими споживачами, членами територіальної громади.
І ЖКГ-проблематику можна перераховувати ще дуже довго.
Чому так відбувається і як з цим боротися?
ВИМАГАТИ укладання ІНДИВІДУАЛЬНИХ договорів з комунальними підприємствами та монополістами, які надають житлово-комунальні послуги. Це ПРАВО кожного громадянина, який є побутовим споживачем (згідно ст. 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»). Такий договір укладається ОКРЕМО з кожним споживачем та підписується ОБОМА сторонами.
Це НЕ публічний договір, який всі комунальні підприємства та приватні компанії-монополісти пропонують своїм споживачам. Наразі як відбувається? Публічний договір десь там розміщується на якомусь сайті, і у може бути змінений у односторонньому порядку з вигодою для постачальника (що є ГРУБИМ порушенням прав громадян). І комунальникам дуже зручно заявляти про те, що ви вже погодилися з умовами ілюзорного публічного договору, підписавши «папірець» – заявку про згоду чи оплативши послугу ЖКГ. Тобто, у вас (споживачі) є купа зобов’язань, а ми вам нічого не винні, крім стягнення штрафів, неконтрольованого підвищення цін та порушень стандартів послуг.
Саме через відсутність договору, ПРОЧИТАНОГО, ПОГОДЖЕНОГО ТА ПІДПИСАНОГО ОБОМА сторонами і змінюються тарифи, про які ніхто у нас не питає, саме так ніхто не відповідає за якість послуги та інші порушення.
Що дає громадянину ІНДИВІДУАЛЬНИЙ договір:
1. Закріплення ціни на послугу. Якщо тариф змінюється, то постачальник послуги ЖКГ (КП, ТОВ, ПАТ) ЗОБОВ`ЯЗАНИЙ погодити такі зміни та підписати НОВИЙ договір чи додаток до нього. Порядок і умови внесення змін на тариф прописані в договорі, прочитані та погоджені ОБОМА сторонами.
2. Фіксацію параметрів якості згідно стандартів України (а саме від цього залежить і ціна послуги, і безпека споживача). Та «…зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством» (ст.20 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги»).
3. Можливість відстоювати свої права у судах та вищестоящих інстанціях.
І що найбільш ЦІКАВО – закон нам, побутовим споживачам, дає багато прав! Громадянин МАЄ ПРАВО вимагати внесення поправок до типового договору, який якому пропонують укласти комунальники.
Наприклад. КП (ПАТ, ТОВ) висилає бланк (проект) договору, в якому немає фіксованої ціни на газ, воду чи електрику, але є посилання на якісь додатки чи інформацію на сайті. В таких випадках споживач МАЄ ПРАВО скласти протокол розбіжностей (це нескладна табличка з описом того, що потрібно змінити у наданому договорі). Протокол розбіжностей потрібно зробити та надіслати на протязі 20 робочих днів з моменту надання проекту договору.
І постачальник послуги ЗОБОВ`ЯЗАНИЙ внести ці поправки до договору і підписати їх саме у такому вигляді (чи оскаржити, маючи ЗАКОННЕ обґрунтування). Незаконно відмовити не можна, бо тоді споживач МАЄ ПРАВО скаржитися у органи місцевого самоврядування чи в інші інстанції на грубе порушення своїх конституційних прав. Скаргу також потрібно писати, якщо постачальник ухиляється чи відмовляє в наданні типового договору споживачу (ПИСЬМОВУ скаргу пишемо до міськради, селищної ради чи до представника Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини).
Якщо у вашому будинку є УПРАВЛЯЮЧА компанія, яка відповідає за обслуговування будинку та за це отримує квартирну плату, то жителі МАЮТЬ ПРАВО контролювати, на підставі ЯКИХ ДОГОВОРІВ вони отримують послуги ЖКГ, та за якими цінами. А управитель ЗОБОВ`ЯЗАНИЙ «забезпечувати експлуатацію будинку… , …вимагати беззастережного виконання умов договору, стандартів, нормативів, норм і правил від виконавців послуг; … вимагати своєчасної і в повному обсязі оплати наданих житлово-комунальних послуг від споживачів « (ст. 25 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги»).
МИКОЛА КУКУРІКА
#влада #економіка #тарифи #корупція

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я