На голову Новини Хто і як встановлює і збільшує вартість комунальних послуг у Вінниці?

Хто і як встановлює і збільшує вартість комунальних послуг у Вінниці?

130
0

 Чи має право Вінницька міська рада збільшувати квартплату при погіршені обсягів та якості послуг?

В. Мельник
м. Вінниця

 Чи має право Вінницька міська рада збільшувати квартплату при погіршені обсягів та якості послуг?

В. Мельник
м. Вінниця

Звернемось до Законів України. Формування та встановлення тарифів в Україні на житлово-комунальні послуги здійснюються відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

Виробники послуг (ст. 31 Закону) формування та встановлення повинні здійснювати розрахунки економічно обґрунтованих витрат і подати їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.

Відповідно до ст. 28 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» затвердження тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій надано виключно міським радам, які ними і ухвалюються.

Кабінетом Міністрів від 01.01.2011 р. за № 869 прийнято постанову «Про забезпечення єдиного підходу формування тарифів на житлово-комунальні послуги». Пунктом 2 розрахунки на послуги розраховуються по кожному будинку окремо, залежно від запланованих кількісних показників послуг, технічного стану будинків, з урахуванням переліку послуг, який зазначений додатком до цього порядку.

Послуги надаються з урахуванням встановленого рішення міськради тарифу, його структури, періодичності та строків надання цих послуг.
Копія такого рішення є невід’ємною частиною договору про надання послуг між ЖЕКами і власником квартири.

При цьому відповідно ст. 16 Закону, порядок надання послуг, їх кількості, якості, мають відповідати договору.

Перед встановленням (збільшенням) тарифів міськрадою на відповідні послуги – ЖЕКи та інші (надавачі послуг) повинні довести до споживачів про наміри змінити тарифи, а міська рада – обґрунтувати і довести до споживачів (вчинити дії) в порядку, затвердженому Мінрегіоном (зарегістрірованим в мінюсті 16.08.2012 №1380/21692).

Наказом Мінрегоном від 30.07.2012 №390 затверджений порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін (тарифів), їх зміну з обґрунтуванням її необхідності та врахування відповідної позиції громади у місті.

Вказаним «Порядком» визначено:

1. яка інформація та за якою процедурою має доводитись до відома споживачів;

2. передбачені способи надання такої інформації;

3. а відповідно ст. 32 частини 5 Закону про житлово-комунальні послуги, виконавець, надавач послуг не пізніше ніж за 30 днів повідомляє споживача з визначенням причин зміни вартості та надання відповідних обґрунтувань з посиланням на погодження з відповідними органами.

Слід мати на увазі, що відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» – це державний орган контролю, нагляду та спостереження у сфері ціноутворення і є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами. Його повноваження:

1. виконання контрольно-наглядових функцій за дотримання вимог щодо формування та застосування державних регульованих цін;

2. здійснення державного спостереження у сфері ціноутворення, запобігання порушень у цій сфері (ст. 17 цього Закону);

3. указом Президента України від 19.01.2012 р. № 19 утворена Державна інспекція України контролю за цінами, на яку покладено функції реалізації державної політики з контролю за цінами.

А тепер зрівняйте, як діє Вінницька міська рада. Перш за все це добре згуртовані «професіонали», які вміють читати, писати, а головне, рахувати. Вони на відмінно засвоїли злочинну арифметику двох дій, як відняти у байдужих громадян міста кошти, а потім під приводом «вдосконалення», «оптимізації», «економічного обґрунтування» і т. п. прийняти рішення, та цим рішенням узаконити грабіж.

Це звичайний узаконений місцевою владою рекет. Можна стверджувати, що Вінницька міська влада зняла з себе всякі зобов’язання по захисту прав споживачів.

В чому полягає порушення Вінницькою міськрадою та незаконного підвищення тарифів в м. Вінниці?

Перш за все, це порушення п. 7 ст. 50, ст. 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції», яка полягає про затвердження «свого договору про надання житлово-комунальних послуг». Таким чином, створила умови для вчинення порушень ЖЕКами та ЖЕО.

Закрила очі на непогодження вартості окремих складових тарифів на утримання будинків. Не погодила перелік та вартість додаткових платних послуг, дозволила ЖЕКам отримувати кошти за видачу технічних умов (наприклад, пломбування приладів обліку і т. п.).

Головне, міськрада затвердила тарифи без перевірки їх економічного обґрунтування, створив певні умови для своїх ЖЕКів творити безмежний, безкарний рекет.

Шляхом прийняття рішень виконкому від 27.04.2009 р. № 962 (додаток № 10), від 28.05.2009 р. № 1157 (додаток №14), від 14.08.2008 р. №1874, від 13.08.2009 р. №1847 (з додатком №2), від 22.04.2010 р. №818.

Вінницька міська рада навмисне порушила чинне законодавство, про що є відповідне, більш детальне Рішення Адміністративної колегії Вінницького обласного територіального відділення від 22.12.2012 р. «Про порушення законодавства».

Щоб перерахувати всі порушення чинного законодавства Вінницькою міською радою не вистачить декілька сторінок газети. Вони вдаються також і до інших дій. Щоб взяти кошти з мешканців багатоповерхівок вдаються до нав’язування сервісу, який мешканці не замовляли і не оговоренні в договорах. Наприклад: покіс трави, побілка стволів дерев, бардюрного каміння і т. п.

У м. Вінниці, на 100 мешканців діє 1 чиновник влади. Як зрозуміти чиновників з облдержадміністрації, прокуратури, різних структур, котрі повинні контролювати, бездіють, або знаходяться в колі корупційних схем.

Фактично в м. Вінниці будинки захвачені рейдерским шляхом для легитивності діяльності ЖЕКа, а необхідно, щоб було консесуальне рішення власників будинків.

В зв’язку з тим, що законне вирішення своїх прав відносно житлово-комунальних послуг, мешканці міста не можуть отримати у Вінницькій міській раді та їхніх ЖЕКах, обласній держадміністрації, прокуратурі міста та інших організацій міста, які мають обов’язки контрольних функцій, рекомендую звернутись до:

1. Державну інспекцію України з контролю за цінами.
01011 м. Київ, вул. Арсенальна 9/11

2. Міністерство з питань житлово-комунального господарства.
03150 м. Київ 150, вул. Дімітрова, 24

3. Міністерство регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України.
01601 м. Київ 34, вул. Велика Житомирська, 9

4. Держфінінспекція.
м. Київ, тел. 044-425-38-16 , яка просить громадян України щоденно повідомляти про підвищення цін на комунальні послуги.

5. Кабінет Міністрів України.

Гаряча лінія 0800500309 (безкоштовна, назвати себе, викласти, які порушення, після перевірки отримаєте письмову відповідь)

5. Можна звернутись до суду, якщо ваша позивна заява попаде до чесного судді.

Треба мати на увазі, що 2008 р. діяв урядовий орган – Державна житлово-комунальна інспекція (ДЖКІ), яку в 2011 р. ліквідували, а її функції передали Державній архітектурно – будівельній інспекції України (ДАБІ), та органам місцевого самоврядування.

Створений державний орган не діє, а Вінницька міськрада діє, як вовк у вівчарні, тому мешканці міста позбавлені неупередженого, об’єктивного захисту своїх прав та інтересів в даній галузі.

В зв’язку з Вінницьким комунальним знущанням (на конкретних прикладах) наша організація звернулась в комітет з питань будівництва, містобудування, житлово-комунального господарства та регіональної політики Верховної ради, який очолює Спірідон Пілінкаров з продукцією про створення в державі її уповноважених органів та запровадити дійовий механізм, завдяки якому буде забезпечено дотримання вимог законодавства, стандартів, правил, норм і кордонів, та встановлена кримінальна та адміністративна відповідальність за порушення у сфері ЖКХ.

Отримана відповідь дає сподівання, що буде прийнятий відповідний закон.

Жалоба Вінницьких чиновників, щось отримати від корупційної системи, яку вони створили в місті, де не діє закон, справедливе вирішення питань, безглузді відписки на вимоги громадян міста, при їх намаганні повернути владу до закону, буде діяти супротив в любій формі, в любих проявах.

Треба, щоби вовки в овечій шкурі пам’ятали, байдужість громадян міста до «кращого мера» і його «Совісті України» пройде, і настане момент істини, відповідальності за те все зло, що вони вчинили відносно мешканців за останні 4 роки.

 

Голова громадської організації
«Голос Народу – до демократії
через право»

Валентин Матковський
м. Вінниця, вул. Соборна, 52
офіс 203

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я