Новини Гройсман чи міськвиконком – порушник Закону?

Гройсман чи міськвиконком – порушник Закону?

455
0

Принаймні, до цієї думки припадає антимонопольний комітет .

Наприкінці грудня 2010 р. Вінницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України прийняло рішення № 84 – рш щодо справи № 06-26.20.7/34-10 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції виконавчим комітетом Вінницької міської ради.

Принаймні, до цієї думки припадає антимонопольний комітет .

 

Наприкінці грудня 2010 р. Вінницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України прийняло рішення № 84 – рш щодо справи № 06-26.20.7/34-10 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції виконавчим комітетом Вінницької міської ради.

У цьому рішенні першим пунктом стверджується, що «виконком Вінницької міської ради вчинив дії та бездіяльність, що полягають у схиленні суб’єктів господарювання до порушень законодавства про захист економічної конкуренції та створенні умов для вчинення таких порушень…» Другим пунктом виконком Вінницької міської ради зобов’язаний «припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказані в пунктах 1-6 Рішення.» Про результати виконання рішення міськвиконком повинен повідомити обласне відділення у місячний строк. Але про це згодом.

Нас більше цікавить констатуюча частина рішення, де, власне, і перелічені докладно ці самі порушення закону, що так негативно впливають на конкурентне середовище в житлово-комунальній сфері. А ще більше нас цікавить, як ці порушення і фактична відсутність конкурентного середовища впливають на наш з вами, шановні вінничани, рівень життя. Можна було б обмежитися констатацією того незаперечного факту, що ці порушення спрямовані на «отъем денег у населения» (у даному випадку – вінничан), тільки на відміну від Остапа Бендера, якій намагався закону не порушувати, міська рада, що випливає із згаданого рішення, не переймається такими дрібницями, як Закон.
 

Скажімо, існує Закон України «Про житлово-комунальні послуги», яким, зокрема, передбачено, що розробка типових договорів належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, яким будь-якій міськвиконком не є. Кабінетом Міністрів затверджено Типовий договір про надання послуг з постачання холодної води і водовідведення, а також окремо Типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Але вінницький міськвиконком та міський голова Гройсман не задоволені текстом договору у редакції центрального органу, чому затвердили свою, що суттєво відрізняється від нормативних документів. Як стверджує вінницьке обласне відділення Антимонопольного комітету, вінницькі «варіанти типового договору суттєво впливають на визначення критеріїв якості житлово-комунальних послуг, ущемляють інтереси споживачів, створюють умови для… зловживання монопольним становищем на ринку». Якщо залишити цей бюрократично-дипломатичний стиль, міськвиконком фактично надав ЖЕКам та котельням право драти з мешканців Вінниці три шкури, що вони и роблять з успіхом останніми роками.

А підрахуйте, шановні співгромадяни, яку частку вашого сімейного бюджету складає оплата комунальних послуг, перш за все, опалення. А коли ви побачите той перелік послуг, за яки ви платите ЖЕКу і які, нібито, вам надаються, постане питання: «Де гроші?».
Згадайте, чи часто підмітають у вашому під’їзді? А повинні кожен день! Покладу голову на відсіч що не миють взагалі ніколи. Ні підлоги, ні, тим більш, вікна. А ви за це сплачуєте! У моєму домі ліфти не милися відколи років сім-вісім тому «Вінницялифт» поміняв лінолеум. А як прибирають прибудинкові території годі й казати. Хоча тут багато залежить від сумлінності конкретного двірника – один робить якийсь мінімум потрібного, інший наробить подряпин мітлою на тротуарі типу «Здесь був Вася», повигрібає з під кущів пляшки – і був такий.
Між тим, Статтею 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що відносини між споживачами послуг та тими, хто їх надає здійснюються виключно на договірних засадах. Той же закон визначає істотні умови договору, в тому числі вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, тарифи та їх складові на кожну з цих послуг.

Вінницьким відділенням Антимонопольного комітету встановлено суттєве перевищення економічно обґрунтованих тарифів, встановлених Кабміном, тарифами вінницьких комунальних підприємств от 30 до 100 %, а по деяким позиціям в кілька разів. Хоча Мінжилкомунхоз України спеціально роз’яснив, що самостійно формувати плату за окремі складові своїх послуг виконавець, тобто ЖЕК чи Облтеплоенерго, не має права.

Таким чином, Вінницький міськвиконком фактично «створив умови для зловживання виконавцями монопольним становищем… шляхом встановлення завищених цін (тарифів) на свої послуги. Такі дії Виконкому є порушенням законодавства». Таким є вердикт Вінницького обласного відділення Антимонопольного комітету, і це ще не все!

Постановою Кабміну України встановлено, що примірний перелік робіт з технічного обслуговування та з поточного ремонту «визначається центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства». Ним же затверджено Правила утримання жилих будинків та прибудинкових територій та Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд. Цими документами визначені послуги, «виконання яких здійснюється за рахунок плати за утримання житла».

Проте, Вінницька міська рада, не мудрствуя лукаво, включає послуги, що Мінкомунгосп України відніс до таких, що надаються за рахунок оплати житла, до свого переліку послуг, що надаються на платній основі. Багато хто з нас вже більше двох років чує від електриків та сантехніків, коли ми їх викликаємо: «Все, що в межах вашої квартири, за ваші гроші».

Наївні центральні органи виконавчої влади! Вони прийняли на основі Законів України відповідні Постанови, Правила, Переліки і вважають, що цього достатньо. Проте, Вінницький міський голова має свій погляд. Мабуть, Закони та рішення центральних органів виконавчої влади, що намагаються пом’якшити економічний тиск на пересічного громадянина, не про нього писані. Підвідомчі міськвиконкому комунальні структури деруть з вінничанина за заміну прокладок, регулювання та ремонт бачків, прочищення сифонів, заміну сальників і багато ще чого, що повинні робити в рахунок сплати мешканців за житло.

Виходячи з рішень міської ради з цих питань, саме вона на чолі з п. Гройсманом і є організатором того «коммунального беспредела», що ми з вами відчуваємо останніми роками. Більш того, слушні зауваження нашого обласного відділення Антимонопольного комітету з приводу цього «беспредела» не беруться паном Гройсманом до уваги. Як кажуть, молодой да ранний.
Проте, знов же, як кажуть, скільки мотузці не витися, кінець знайдеться! Міські голови часто-густо бувають із забаганками – згадайте Леню-Космоса, чи пана Лужкова, який зараз шукає «вида на жительство».

До найкращих забаганок міськради можна віднести епопею з установкою та повіркою мешканцями міста «індивідуальних засобів обліку та реєстрації водомірних вузлів холодної води в квартирах багатоповерхових житлових будинків». Виконком міськради затвердив положення з цього приводу, яке потребує «попередньої оплати за видачу технічних умов на влаштування водомірного вузла».

Між тим, Укрдержкомунгосп встановив, що «технічні умови на встановлення квартирних лічильників не видаються. Монтаж здійснюється за типовими проектними рішеннями». Таким чином, як стверджує все той же Антимонопольний комітет, «дії Виконкому по встановленню плати за видачу технічних умов кваліфікуються як порушення законодавства». Хто візьметься підрахувати, скільки вже вінничани сплатили міськвиконкому за нікому не потрібні технічні умови. Остап Бендер відпочиває!

До того ж, тим же рішенням невгамовного виконкому «затверджено розмір плати за демонтаж, транспортування, повірку та пломбування приладів обліку холодної води в квартирах багатоповерхових будинків», зверніть увагу, при тому, що «плата за операцію з опломбування водопровідного вводу абонентам не передбачена чинним законодавством… Прийняття на облік водо лічильника є обов’язком КП «Вінницяводоканал», а операція з опломбування водопровідного вводу є додатковим заходом підприємства щодо недопущення безоблікового водокористуваня.»
 

Що цей невгамовний виконком ще вигадає, щоб звільнити наші кишені від зайвої готівки? И чи знайдеться хтось, до кого б пан Гройсман прислухався, бо Антимонопольний комітет поки ще для міського голови, здається, не авторитет.

 

За матеріалами службових (не таємних) документів
Н.Довподобенко

 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я