На голову Новини ГРА «У ТЕМНУ»

ГРА «У ТЕМНУ»

158
0

 ГРА  «У ТЕМНУ»   – 

або житлово-комунальні тарифи «по-вінницьки» !
 
Скажу вам так: мені, як політичному та громадському діячеві, подобається вести свої справи прозоро, тому що  прозорість  справ  є головною підставою для довіри до мене. А довіра завжди захищає від багатьох інших проблем, тому прозорість та успіх мого бізнесу завжди йдуть поруч. 
Зовсім інше я бачу у житлово – комунальному господарстві, послугами  якого   користуються вінничани. Так у липні цього року мешканці будинків міста отримали рахунки по  квартплаті за червень у середньому на 20 відсотків більші попередніх. При цьому інші цифри щодо оплати газо-, тепло-, водо-  та електропостачання, що не залежать від бажань місцевої влади, залишились на попередньому рівні. Без будь-яких попереджень та пояснень  виконком Вінницької міської ради  прийняв рішення від 26.04.2012 року № 995 «Про встановлення тарифів(граничних) на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій по житловому фонду, який перебуває на обслуговуванні МКП «ЖЕК-5», МКП «ЖЕК-6», МКП «ЖЕК-7», МКП «ЖЕК-12», МКП «ЖЕК-14», МКП «ЖЕК-15». МКП «ЖЕК-16», ПП «Мешканець», ПП «Бокуд»,ТОВ«Енергоагроімпекс».                                                                                                                                                                   

 ГРА  «У ТЕМНУ»   – 

або житлово-комунальні тарифи «по-вінницьки» !
 
Скажу вам так: мені, як політичному та громадському діячеві, подобається вести свої справи прозоро, тому що  прозорість  справ  є головною підставою для довіри до мене. А довіра завжди захищає від багатьох інших проблем, тому прозорість та успіх мого бізнесу завжди йдуть поруч. 
Зовсім інше я бачу у житлово – комунальному господарстві, послугами  якого   користуються вінничани. Так у липні цього року мешканці будинків міста отримали рахунки по  квартплаті за червень у середньому на 20 відсотків більші попередніх. При цьому інші цифри щодо оплати газо-, тепло-, водо-  та електропостачання, що не залежать від бажань місцевої влади, залишились на попередньому рівні. Без будь-яких попереджень та пояснень  виконком Вінницької міської ради  прийняв рішення від 26.04.2012 року № 995 «Про встановлення тарифів(граничних) на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій по житловому фонду, який перебуває на обслуговуванні МКП «ЖЕК-5», МКП «ЖЕК-6», МКП «ЖЕК-7», МКП «ЖЕК-12», МКП «ЖЕК-14», МКП «ЖЕК-15». МКП «ЖЕК-16», ПП «Мешканець», ПП «Бокуд»,ТОВ«Енергоагроімпекс».                                                                                                                                                                   З назви рішення одразу кидається в очі те, що з 30-ти  ЖЕКів у Вінниці за останній час залишилось всього  10 ЖЕКів !  Якщо 30 ЖЕКів не могли  утримувати  місто у належному стані , то 10 ЖЕКів ледве спроможні збирати гроші за послуги, які ніколи реально не спроможні надати. Для мене – це аксіома, тобто  факт, який не потребує доказів. Не має сумнівів, що керівництво ЖЕКів отримало можливість у три рази  покращити умови оплати своїх  посад, а не життя мешканців будинків. У зв’язку з такою «оптимізацією» структури і кількості ЖЕКів виникають також інші проблемні запитання: куди зникають матеріальні  активи ліквідованого ЖЕКу, яким чином погашаються борги  такого  ЖЕКу, у якому стані залишаються  архіви будинків, «господар» яких  змінився, та багато іншого ? Вже відомі випадки, коли «нові господарі» лише посилаються на попередніх …Однак це тема для окремої розмови, або окремих розслідувань з боку правоохоронних органів.
Повернемось до  тарифів на житлово-комунальні послуги , які відповідно до Статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», встановлюються за повноваженнями органів місцевого самоврядування. За допомогою цього головного документа ЖКГ, а також  інших, не можу розкрити значення поняття «граничний тариф» і зрозуміти про що йдеться, тому що у Законі поняття «граничний тариф» відсутнє! Знаходжу статтю 26  названого Закону, яка дуже прозоро визначає, що  істотною умовою договору про житлово-комунальні послуги між виконавцем та споживачем має бути додаток з вичерпним переліком житлово-комунальних послуг, тарифів та їх складових на кожну послугу, загальної вартості послуг. Всупереч законодавству, незважаючи на вимоги контролюючих установ, судових рішень та просто вінничан , їх громадських організацій, вже третій рік виконком своїми рішеннями  затверджує , корегує та встановлює так звані «граничні тарифі» та їх загальну структуру «у темну», тобто без визначення тарифів на кожну складову. Саме така норма новою редакцією  Договору про надання житлово-комунальних послуг(додаток 12 до рішення виконкому від 26.04.2012р. №995) знову нав’язується вінничанам. За цією нормою право визначення тарифів за надані та ненадані послуги, які є складовими загального тарифу , знову надається виконавцю  та монополісту таких послуг, тобто ЖЕКам !  А тому  ЖЕК визначає свій перелік послуг, складових, витрат,  об’ємів матеріалів, трудових часів та ще й приписок , які повинні відповідати одній умові : бути у рамках «граничного тарифу».
Розглянемо ще деякі приклади  «неграничних» можливостей для зловживань ЖЕКів. Так, великі можливості для додаткового здирництва з мешканців будинків відкривають так звані прибудинкові території, які мають бути закріплені за кожним будинком у законодавчому порядку відповідним державним актом, яким повинно бути визначено межі та площа такої території. Однак дуже багато прикладів свідчать про те, що для більшості   будинків міста прибудинкова територія  визначена не документами, а корисними розрахунками ЖЕКів. Тому вінничани платять за  прибирання ділянок і під будинками, і під гаражами, і під клумбами. Це твердження дуже легко перевірити  самому мешканцю будь-якого будинку, взявши у руки рулетку. Спробуйте також визначити розміри прибудинкової території  і ви достеменно дізнаєтесь про  умови гри «в темну».
Далі  за всіма законодавчими документами обслуговування та повірка лічильників виконується виконавцями житлово-комунальних послуг за рахунок самих виконавців, які зацікавлені у контролі за  використанням їх послуг та відповідну оплату. Однак, всупереч законодавству та простій логіці,  за демонтаж, транспортування, монтаж та опломбування лічильників води споживач у нашому місті повинен платити зі своєї кишені. Чому це стосується  лише лічильників води ? Тому що водою нас забезпечує комунальне підприємство міста, і так вирішив виконком, якому байдуже, як це сприймається вінничанами. 
Можу навести ще один, дуже простенький, приклад про нарахування ЖЕКами  за користування електроенергією у місцях загального користування. Нараховані суми свідчать про те, що лампочки  великої потужності на всіх поверхах та у підвалах світять більш ніж 24 години на добу щоденно. Це також легко перевірити!
Не виключаю, що в багатьох випадках керівництво міста занадто довіряє тим чиновникам, які розробляють тарифи на комунальні послуги, підписуючи і оприлюднюючи їх.
Деякі мешканці багатоповерхівок мені кажуть, що все це – «копійки», тому що квартплата нараховується на квадратний метр площі квартири і здається невеликою. А ви помножте усі копійки на квадратні метри вашого будинку, а потім задумайтесь: які роботи виконав ЖЕК у вашому будинку у попередньому  місяці на загальну суму 8-10 тисяч гривень !? Можна лише здогадуватись про суми, одержаних ЖЕКами щомісячно за так зване обслуговування біля 1800 багатоповерхівок міста… Вважаю, що капітальний ремонт таких будинків не мав бути такою великою проблемою для місцевої влади. Про такі речі та багато іншого розмовляють вінничани у всіх дворах будинків і наводять велику кількість прикладів, коли і два, і три рази ЖЕК нараховує платежі за одні і ті ж, або неіснуючі послуги. Такі умови для ЖЕКів створюються і забезпечуються рішеннями місцевої влади.
Мешканці часто звертаються до керівництва ЖЕКів, до чиновників міста, пишуть скарги, але на краще нічого не міняється. Та й місцеві депутати теж вище свого керівництва не стрибнуть. Немає і народних депутатів у Вінниці, які змогли б принципово захищати людей від тарифного свавілля. 
Сподіваюсь, що сьогорічні вибори до Верховної Ради України дадуть вінничанам змогу обрати незалежних від чиновників народних депутатів, які балотуватимуться на одномандатних виборчих округах і які будуть безпосередньо опікуватись своїми виборцями, захищати їхні права. 
Система формування житлово-комунальних тарифів «по-вінницьки», на мій погляд, не могла би існувати також без створеного місцевою владою інституту старших по будинках, більшість з яких за надану пільгу, або з інших обставин,  безпринципно ставляться до підписання щомісячного акту виконаних робіт ЖЕКом, що надає формальну підставу для існування місцевої гри «в темну». Однак, вінничани все більше помічають, яким чином їх дурять, але люди не хочуть бути обдуреними. Тому виконком у своїх рішеннях вже змушений передбачати відмову старшим будинків від підписання акту виконаних робіт: у таких випадках його може підписати «виконкомівський» голова асоціації старших будинків, або будь-які троє мешканців будинку. Як бачимо з останніх рішень виконкому, система не хоче змінюватись на користь вінничан, а хоче будь-що – вижити.  І в подальшому грати за своїми правилами, тобто «у темну», і це лише підтверджує мої судження.
Однак, маю велику віру та надію, що усі ми разом, крок за кроком, відмежуємо прозору правду від темної брехні, станемо справжніми  господарями у своїх будинках, потім у місті та у всієї країні, тому що ми варті цього, а не іншого ! 
             РАЗОМ   СТАНЕМО  ГОСПОДАРЯМИ  СВОГО  ЖІТТЯ ! 
                                                                                                                                                                                                                      ВІКТОР    АНТЕМЮК
 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я