Новини «Фурія» летить на війну

«Фурія» летить на війну

508
0

Цей безпілотник дозволяє здійснювати повітряну розвідку та корегування вогню артилерії на відстані понад 30 кілометрів від пункту керування

Антитерористична операція на Сході країни щодня диктує нові правила та вимоги до підготовки й озброєння вітчизняного війська. Зокрема вже сьогодні ведення всебічної розвідки на території, окупованій російськими військами у районі АТО, неможливо уявити без використання сучасного безпілотного літального апарата. Дрони виявляють цілі та передають їхні координати на командні пункти в режимі online, фіксують переміщення техніки і живої сили противника, допомагають знайти слабкі та сильні місця ворожих позицій.

Слід зазначити, що в Україні за досить короткий час розробили чимало безпілотних апаратів. Отже вже найближчим часом БПЛА розпочнуть надходити у війська з вітчизняного конвеєра.

Восени минулого року на полігоні поблизу селища Гончарівське Чернігівської області відбулися випробування нового тактичного безпілотного комплексу А1-С «Фурія», який створили та виготовляють на Науково-виробничому підприємстві «Атлон Авіа» у Києві. Зокрема БПЛА виконав завдання з виявлення умовної цілі на відстані декількох десятків кілометрів, при цьому залишався в стійкому управлінні і передавав якісне зображення на наземну станцію керування.

На початку цього року згідно з контрактом з компанією-розробником п’ять комплексів «Фурія» надійшли до Збройних Сил як експериментальні зразки. Кожен окремий комплекс укомплектували декількома літальними апаратами та змінними оптичними модулями. Денна камера має високі оптичні можливості, які дозволяють проводити відеозапис із якістю FullHD, а для виконання завдань вночі комплекс обладнали тепловізійною головкою. До того ж оператор може за лічені секунди під час авіарозвідки замінити оптичну головку тепловізійною. А нещодавно «Фурії» пройшли випробування в районі проведення антитерористичної операції, де продемонстрували належну роботу.

Бойові випробування в районі АТО провели фахівці Державного науково-випробувального центру Збройних Сил України. Мобільна робоча група військовослужбовців на чолі з керівником центру полковником Володимиром Башинським протягом двох тижнів здійснювала повітряну розвідку найбільш важливих та небезпечних районів на Донецькому, Луганському та Маріупольському напрямках в інтересах штабу АТО.

— Запуски безпілотника здійснювалися як удень, так і вночі, — розповів учасник випробувань капітан 3 рангу Юрій Літковець. — В цілому апарат виправдав сподівання. Комплекс здатний здійснювати повітряну розвідку на максимальній відстані від пункту керування до 30 кілометрів та має потужний силовий агрегат, що здатний йому доволі довго знаходитися у повітрі.

Про ефективність розвідки, що велася за допомогою «Фурії», свідчать такі результати. Приміром у ході бойового застосування БПЛА фахівцями наукового центру було виявлено та зірвано приховану передислокацію військ противника, а також місця обладнання нових інженерних позицій та базування і формування ворожих резервів. Іншого разу комплекс зафіксував випадок брутального порушення Мінських домовленостей щодо відведення бойовиками підрозділів артилерії. На відзнятому відео чітко видно 120-міліметрові артилерійські комплекси противника, що обстрілюють позиції українських військовиків.

Відповідно до державного контракту вартість одного комплексу «Фурія» становить близько 2,5 мільйона гривень. Планується, що в разі вдалих випробувань літальний апарат буде прийнято на озброєння Збройних Сил України. А після цього Міноборони зможе укласти з виробником договір на його серійне виробництво. Своєю чергою розробник вже модернізував «Фурію», дообладнавши комплекс автоматичною системою визначення координат та супроводження цілі, сучасним програмним забезпеченням для ведення розвідки та корегування вогню артилерії тощо.

******

Безпілотний літальний апарат «Фурія»:

— тип планера — літаюче крило;

— максимальний радіус дії — понад 30 км;

— швидкість апарата при веденні

розвідки — 65 км/год;

— максимальна швидкість — до 130 км/год;

— тривалість польоту — до 2 годин.

— силовий агрегат — електричний двигун;

— живлення — дві акумуляторні батареї по 16 тисяч мА/год;

— корисне навантаження — денна та нічна відеокамери.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я