Економіка Чи готові в Україні до техогляду як у ЄС

Чи готові в Україні до техогляду як у ЄС

360
0

Скасовану раніше процедуру перевірки автівок хочуть знову повернути – начебто на вимогу ЄС Кабмін навіть схвалив законопроект “Про приведення законодавства України в сфері автомобільного транспорту у відповідність до актів Європейського Союзу”.

Запропоновано запровадити з 2019 року обов’язковий технічний огляд для легкових автомобілів, з 2016-го – для вантажівок, з 2017-го – для автобусів, а до 2022 року – для мотоциклетної техніки.

Активісти назвали бажання уряду Яценюка відновити техогляд спробою реанімувати корупційну схему і взяти її під контроль. Адже саме корупційність процедури стала однією з підстав скасування техогляду у 2011 році.

— Тоді техогляд був способом викачування грошей і нічого спільного із технічним станом та безпекою руху не мав, – каже Валентин Демчук, заступник голови правління ГО “Спілка водіїв”. – Власник приватного транспорту або відразу платив хабар і чекав, коли йому принесуть талон ТО, або збирав потрібні документи, стояв у черзі, платив податок та інші платежі, проходив техогляд і нарештів отримував талон. Якщо у приватників був вибір, який шлях вибрати, то щодо комерційного транспорту без корупції не обходилося. Гроші стягували у різні способи. Зокрема, добровільно-примусового внесення всіляких благодійних допомог.

— Як повинен виглядати техогляд по-європейськи?

— У Європі – інший підхід до технічного стану транспортних засобів. Там контролюють його і на дорозі. Якщо в аварійній ситуації після діагностики виявили неполадки, власника чекає величезний штраф. Тож водій, знаючи про матеріальну відповідальність за те, що виїхав несправним автомобілем, сам зацікавлений контролювати його технічний стан.

Крім того, є й обов’язковий техогляд, який автомобіль повинен проходити через певний час.

— Хто повинен здійснювати ТО?

— У нас є мережа станцій техобслуговування, які мають відповідні стенди. Вони й можуть здійснювати техогляд. Законодавчо у нас процедура нового ТО до кінця не врегульована, нема ще відповідної постанови, інструкції. Гадаю, що державні структури на кшталт ДАІ мають бути усунуті від процесу. Навіщо вони там? Є комерційна структура, вона й несе відповідальність за те, як перевірила технічний стан транспортного засобу.

На мою думку, техогляд, оцей періодичний, класичний, не потрібен, а повинен бути технічний контроль на дорозі із суворим покаранням за керування несправним автомобілем. Бо щойно запровадять величезні штрафи – всі транспортні засоби стануть технічно справними, як, наприклад, у Німеччині. Але є вимога проводити ТО, тож її доведеться дотримуватись.

— Скільки б мав коштувати такий огляд?

— Про конкретну вартість говорити важко. Автомобіль перевіряють на спеціальному діагностичному стенді. Нормативи використання обладнання різні на різних станціях.

— У нас величезна кількість автівок, яким років по 20. Чи пройдуть вони техогляд?

— Я впевнений, що відсотків 40 цих автомобілів техогляд не пройдуть з об’єктивних причин. Це і гальмівна система, і надмірні викиди СО, й інші параметри, що не відповідають нормативам ЄС. Ці автомобілі влаштовані так, що фізично зробити вихлопи меншими неможливо. Гадаю, виникне величезна проблема, якщо все буде відбуватися так, як воно має відбуватися в ЄС.

А якщо взяти комерційний транспорт, громадський пасажирський? Ті тролейбуси, маршрутки які у нас їздять на лініях? Гадаю, навряд чи вони зможуть усі пройти цей технічний контроль.

expres.ua

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я