Новини Чергова популістська реформа або до чого призведе відмова від трудових книжок

Чергова популістська реформа або до чого призведе відмова від трудових книжок

333
0

Рішення відмовитися від трудових книжок може допомогти державі заощадити близько 500 млн грн. Фахівець з питань пенсійної системи Галина Третьякова в ефірі радіостанції Голос Столиці розповіла, що заважає вже зараз відмовитися від морально застарілих методів ведення трудового реєстру.

 Реформи в державі можуть торкнутися і трудового законодавства. Влада планує відмовитися від трудових книжок. Фахівці неурядової організації Easy Business впевнені, що в такому випадку заощадить і держава, і бізнес.

Так, влада зможе заощадити 500 млн гривень на рік, а бізнесу більше не треба буде витрачатися на адміністрування книжок кадрових співробітників. Також не доведеться витрачати гроші на адміністрування, у тому числі на послуги архіваріусів.

Детально про користь відмови від трудових книжок в ефірі радіостанції Голос Столиці розповіла експерт з питань пенсійної системи Галина Третьякова.

Відмова від трудових книжок дійсно допоможе заощадити 500 мільйонів гривень на рік?

— Я дуже сумніваюся в цій цифрі. Адже трудова книжка – це ведення певного персоніфікованого реєстру, коли людина прописує весь свій трудовий шлях: коли вона поступила на роботу, коли звільнилася, скільки працювала, чи були винесені подяки за роботу і так далі. Для того, щоб піти від паперових носіїв, а це дійсно потрібно робити, адже ми вже давно живемо у світі інформаційному, необхідно спершу створити реєстр, де був би записаний весь трудовий стаж людини, а також полегшити доступ до адміністративних послуг. Адміністративні послуги держава може надавати платно або безкоштовно. Якщо ми прибираємо паперові носії, тоді кожна людина в Україні повинна розуміти, що інформація про неї десь зберігається, хтось є утримувачем такої бази, і він може досить швидко, бажано безкоштовно, в короткий термін отримати довідку. Якщо ми не створимо систему легкого доступу до адміністративну послугу надання такої інформації, то відмовлятися від паперових носіїв поки не можна.

Тобто цю реформу не можна проводити без створення реєстру?

— Це взагалі мало схоже на реформу. Ця зміна не змінює суті, не вносить структурних змін. Держава, звичайно, повинна створювати таку базу. Але змінювати закон потрібно тоді, коли ця база вже буде працювати. Ніхто не заважає сьогодні Кабміну, Мінсоцполітики робити таку базу, якщо Мінфін виділить на це кошти.

Наскільки парламент готовий до розгляду змін відразу в 22 закони, що необхідно для даних нововведень?

— Справа не в парламенті. Це, звичайно, дика технологія, і в Європі вже ніхто не веде справи паперово. Але зробіть спершу електронну базу, зробіть відповідальність за її ведення, зробіть доступ до цієї бази, щоб будь-яка людина в нашій країні міг туди увійти — безкоштовно, а якщо платно, то не дуже дорого — і тоді потрібно прибирати стару систему. Це буде перебудова дуже великої кількості суспільних відносин.

 

 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Введіть свій коментар!
Введіть тут своє ім'я